Dag 0,5

10 augustus 2021 - Schiphol, Nederland

Positief

Ja het is gebeurd, we zijn getest. Lekker even met een stokje in je neus en in je mond. Je moet er wat voor over hebben. Ongeveer 40 uur van tevoren hebben we ons laten testen. Wachten op de uitslag duurt lang, vooral als je weet dat je hele vakantie hier vanaf hangt. Alles, tenminste dat denken wij, hebben wij er aan gedaan om besmetting te voorkomen, maar dan toch is het moeilijk om het uit te sluiten. Wij staan toch altijd wel positief in het leven, maar je wilt nu wel echt negatief zijn. Maandagmiddag 22 uur na testen krijgt Brenda haar mail, negatief. Brenda juicht. Chloë is op haar werk, paviljoen Oostvaarders, en stuurt haar uitslag op als ze hem binnen heeft. De tweede komt binnen. Deze is voor mij, positief gestemd ben ik direct als ik de negatieve uitslag zie. Nu Chloë nog. Zoals verwacht komt deze binnen enkele minuten. Ook negatief. We kunnen op vakantie. Hoe vreemd dat iets negatief toch zo positief kan zijn. Nu begint de administratieve rompslomp.

Twee uur

De negatieve testen zijn binnen, dat is de eerste stap. Nu gaan we naar de website van Curaçao om de immigratiekaart en de plc in te vullen en daarbij dan ook de negatieve pcr testen te uploaden. Als dat gedaan is kan je direct een afspraak maken op de derde dag na aankomst om een antigeen test te laten uitvoeren. Dit allemaal gedaan om daarna van de KLM service gebruik te maken om het ter controle naar hun te uploaden, waarna zij het controleren om zo het inchecken te voorspoedigen. Na twee uur krijgen we een mailtje dat alle papieren zijn goedgekeurd en dat we een aparte balie voor het inchecken krijgen toegewezen om versneld te kunnen inchecken.

Inpakken

Helaas één van de noodzakelijke werkzaamheden bij het op vakantie gaan. Eerst kiezen wat je mee wilt nemen en dan vervolgens de keuze maken wat je gaat gebruiken om het in te vervoeren. Het liefste drie kleine koffertjes, maar die hoop strand al direct bij het aanschouwen van alle bagage welke op het bed liggen te wachten om ingepakt te worden. Een grote koffer is voor ons uitgesloten. Te groot, te lomp, onhandig en gewoon niet praktisch. De keuze is gevallen op één backpack en twee kleine koffertjes, maar halverwege wordt er één koffertje al ingeruild voor een tweede backpack. Nadat de twee backpacks en het ene koffertje, Chloë wil die zo graag, zijn volgepropt staren er nog twee duikmaskers ons vanaf het bed vol verwachting aan. Wij willen ook nog mee, maar voor hun vervliegt alle hoop als ik zeg dat er geen plek meer is. Nadat de maskers ons hebben overtuigd dat het toch echt wel van enorm groot belang is dat ze mee gaan, nemen we toch de keuze om het koffertje toch om te ruilen voor een derde backpack. Het is inmiddels 22.45. nadat we nu zeker weten dat alles mee kan kunnen we nog even wat drinken om vervolgens proberen te gaan slapen. Tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hetty:
    10 augustus 2021
    Dit is zo herkenbaar en ondanks dat ik weet dat ik altijd teveel meeneem, trap ik et iedere keer weer in
  2. Jenny Rietbergen:
    10 augustus 2021
    Gelukkig negatief alledrie. Wij wensen jullie een goede reis😘
  3. Astrid:
    Gelukkig!!!!
  4. Connie:
    Yeahh jullie reisblog is er weer 😃 Heerlijk die negatieve uitslagen!! Curaçao,
    Bonaire here we come! Veel plezier en ik geniet vanaf hier weer met jullie mee ❣️
  5. S.de Jong:
    10 augustus 2021
    Word negatief moe van het lezen over al het geregel, maar kijk met positieve zin uit naar de reisverslagen de komende 2 weken :) hihihii
  6. Patricia:
    12 augustus 2021
    Oh ja joepie 'de test' was overigens best misleidend die titel 'positief' bedankt! :P