Dag 14

6 juni 2022 - Sabang, Indonesië

Ik kwam zojuist aan in Sabang op mijn ‘Sumatra‘ reis. Check het volledige verhaal op https://www.polarsteps.com/mikesminia/4952209-sumatra/40410242-sabang?s=23b7c3af-1e0e-4ef1-9a69-f9de2c774d01

Dag 14

Prinses

Gisterenavond was ik mijn blog aan het schrijven toen ik met mijn telefoon in mijn hand in slaap viel. Ik was dus echt wel moe. Vanmorgen het verhaal afgemaakt en nu ik zit te wachten op de ferry die ons naar het eiland Pulau weh brengt begin ik vast. Ik werd wakker onder mijn prinsessen deken van Belle en het beest. Hier geen lakens of dekbedden, maar gewoon één bij elkaar geraapte bende. Het is niet vies. Tenminste onze kamer niet het is allemaal oud, maar het is te doen. Ontbijten mag je zelf regelen in de keuken. Het is een groot huis met veel kamers waarvan wij de enige zijn die er twee bezetten. Andreas de eigenaar helpt je met alles en doet dit graag. Heeft gisteren de ferry tickets voor ons al geregeld en die liggen al klaar voor ons bij de haven. We bakken zelf eieren en roosteren brood. Het ligt allemaal voor ons klaar. Als we klaar zijn is het 8.45 en om 9.00 worden we door de taxi opgehaald. Hij brengt ons in 20 minuten naar de haven waar de tickets inderdaad klaar liggen. De boot ligt er ook al en na vijf minuten mogen we aan boord. Het is 9.35. Als het goed is vertrekken we om tien uur en hij schijnt vrij stipt te zijn. Het is een enorme boot met meer dan 400 zitplaatsen zoals in een vliegtuig. We hebben zelfs stoel nummers. Als het tien uur is zie ik nog steeds af en toe mensen aan boord komen en verwacht dat we een beetje vertraging oplopen. Om 10.15 voelen we beweging en varen we weg. De overtocht duurt drie kwartier. De zee is niet ruig dus met een lichtelijk schommeltje varen we naar de overkant. Voordat we de vast liggen zie ik door het raam al mensen aan boord springen en ik ga er vanuit dat het geen schoonmakers zijn. Ik heb gelijk het zijn sjoemelaars die je een taxi willen verkopen. Nu hebben wij toch een taxi nodig dus onderhandelen kan altijd. Zo en zo maakt het ons niet uit, want bij Freddie kan je de taxi op je rekening laten zetten en dan betaal je nooit te veel. We zoeken er één uit en deze brengt ons naar een taxi chauffeur en deze brengt ons dus weer naar Freddies. Als we bij Freddies aankomen horen we de zee al. De ontvangst is super, maar onze kamer is nog niet klaar. We gaan even lekker op het terras zitten met uitzicht op de blauwe zee. Hier op Pulau weh is het ook islamitisch, maar gaat het hier toch even net iets anders. Op straat hou je je zo goed mogelijk aan de regels, maar hier bij Freddies mag je gewoon in bikini. Wel hebben we nog steeds bekijks en worden we van alle kanten stiekem gefilmd. Dat is iets waar ik wel een beetje moe van word. Alsof we een lopende attractie zijn. Bij het Tabo meer vroegen ze het gewoon en dan is het zelfs nog leuk. Hier niet hier moet het allemaal stiekem. Om 13.00 zijn onze kamers klaar en gaan we onze tassen uitpakken. Het zijn ruime kamers en we hebben zelfs een vijftien liter watertap op onze kamer. Chloë heeft een eigen kamer en zo hebben we dus lekker de ruimte. Na een half uurtje gaan we even lunchen en daarna snorkelen we voor het resort. Aan vissen hier geen gebrek. Daarna gaan we chillen op het strand. De rest van de avond is saai. Dus tot morgen.

1. Jenny Rietbergen:
    7 juni 2022