Dag 15

12 augustus 2018 - Okaukuejo, Namibië

Etosha

Onze bestemming van vandaag word Etosha, het grootste wildpark van Namibië. In vergelijking, Etosha is ongeveer de helft van Nederland. Er is hier erg veel wild te zien. Van kleine muisjes tot olifanten en neushoorns.
We rijden weg na het ontbijt uit damara en rijden eerst 100 kilometer naar Outjo om de tank weer even te vullen. Daarna rijden we door naar Etosha. Tijdens deze rit spotten we onze eerste Pumba, een wrattenzwijn.

Spotten

Aangekomen in Etosha moeten we ons natuurlijk weer registreren. We blijven twee nachten in Etosha slapen en moeten dus uiterlijk maandag om 13.30 het park weer uit zijn. Dat gaat vast lukken. We melden ons om 12.00 bij de receptie. Onze kamer is nog niet klaar, maar als we om 13.30 terug komen kunnen we erin. Dat word dus eerst nog een game drive. We rijden de poort van onze accommodatie Okaukujo uit en rijden maar een kant op. We worden direct beloont met een grote groep impala's, achteraf niet zo moeilijk aangezien het eigenlijk een dier is die je hier op elke straathoek tegen kan komen. Na een paar kilometer spotten we de eerste giraffen al en ook zebra's hebben we te pakken. Na 40 kilometer vinden we het welletjes geweest en keren weer om. We gaan onze sleutel halen.

Decadent

Bij het boeken van onze reis had Brenda bij onze persoonlijke reisadviseuse aangegeven de beste plek bij de waterdrinkplaats te willen.
Niet te weten dat hier koning Willem en koningin Máxima ook wel zouden kunnen verblijven. Het is dat het al betaald is maar anders zou ik het weigeren. Dit is zo 'not us'. Eén ding is zeker, we kijken op de drinkplaats. Om jullie een idee te geven. Je komt binnen door de naar buiten openslaande deuren open te doen. U stap vervolgens binnen in een naar de tuingerichte zitkamer met uitzicht op de drinkplaats. Als u vervolgens rechts afgaat loopt u tegen de open trap aan met daarnaast de open keuken. De trap is geheel in stijl meegenomen in het marmer met natuurstenen interieur. Als u vervolgens deze trap op loopt komt u uit op een naar het dakterras gerichte open slaapkamer met tweepersoonsbed, met klamboe. Dit bed heeft direct uitzicht door de openslaande deuren over het dakterras, met lounge banken, op de waterdrinkplaats. Direct achter het bed vind u vervolgens de dubbele wastafel met open douche en open toilet. Chloë die altijd direct als eerste een accommodatie binnen rent schreeuwt dus nu keihard en waar moet ik dan slapen. Nou Chloë deze makelaar was nog niet klaar. Als u de trap afloopt en u door het naar de tuingerichte zitgedeelte loopt vind u aan de linker kant nog een deur. Achter deze deur bevind zich de tweede slaapkamer met nogmaals een twee peroonsbed en daar aansluitend een tweede badkamer met douche, wastafel en toilet. U begrijpt dat dit niet helemaal 'us' is, maar wel leuk.

Eten

Je kan hier in een restaurant eten, maar als zo'n mooi verblijf hebt met zo'n mooi uitzicht dan wil je toch niet in een restaurant zitten? Wij hadden dus allerlei kaasjes gekocht en zo met nog wat andere lekkernijen een overheerlijk kaasplankje in elkaar geknutseld. Fles wijn erbij en met ons kwam het wel goed. Het kon nog beter bleek later. Tijdens het eten werden wij verrast door een grote kudde olifanten op 'onze drinkplaats. Als er nog rolletjes hadden bestaan had ik er al tien volgeschoten vrees ik.
Na het eten zaten we aan de koffie te genieten van alweer de allermooiste zonsondergang. Vanwege het ondergaan van de zon zijn we maar lekker warm binnen gaan zitten. Chloë die erg nieuwsgierig is moest even bij de drinkplaats gaan kijken en kwam rennend terug met de mededeling dat er twee neushoorns aan het drinken waren. Dit wilden we dus echt van heeel dichtbij zien dus zijn wij naar de drinkplaats gelopen. Er waren twee neushoorns aan het drinken en er kwam ook nog een olifant bij. We zijn er maar even bij gaan zitten. Gelukkig maar, want in een tijdsbestek van een half uur stonden er zes olifanten en zeven neushoorns. Onze avond kon niet meer stuk. Nu douchen en snel naar bed, want morgen gaan we een ochtend game drive doen. Dit is samen met een ranger, zodat we hopen wij nog wat leeuwen kunnen spotten. Dus voor nu.

Welterusten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline Bos:
    12 augustus 2018
    Fantastisch, al die dieren en dan zo dichtbij. En wat een leuke accommodatie.
    Lekker genieten met elkaar, wens jullie weer een super fijne dag 😎😎😎
  2. S.de Jong:
    12 augustus 2018
    Wat een plek om te overnachten en je zegt zo not us, ik vindt de meisjes juist zó just them ! Het duimpje omhoog op het terras hou der van 👍 in één woord "Wauwwww" speechless!💋💋💋
  3. Jenny Rietbergen:
    12 augustus 2018
    Helemaal te gek lieve mensen
  4. Saskia:
    12 augustus 2018
    Wow!!!! En wat een gave foto van de neushoorns!!! Lekker nog een dagje decadent doen en ik hoop dat jullie leeuwen en wellicht een luipaard spotten....en een dik-dik 😊
  5. Frans en Bozena .:
    Super mooi !!!
  6. Monique:
    12 augustus 2018
    Geweldig!!! Heerlijk hoor even genieten in zo n 'paleis' met fantastisch tuin en uitzicht!!!
  7. Sven:
    12 augustus 2018
    ‘Out of Africa’ ‘The Lion King’....dat soort beelden komen naar voren uit de foto’s en de reisverhalen. Jullie zijn echt gegrepen door dit continent dat is duidelijk. Erg gaaf om dat zo te volgen!
  8. Aukje:
    12 augustus 2018
    Ik zei het gisteren al " wie goed doet, goed ontmoet " en dat was vandaag zeker het geval. Leuk dat enthousiasme. Morgen vast weer een mooie dag. Veel plezier en maak mooie plaatjes.xxx
  9. Bi:
    13 augustus 2018
    Genieten van elke seconde! Us of not us, deze ervaringen neemt niemand je meer af!
  10. Anita:
    13 augustus 2018
    Geweldig!! Beter hadden jullie het niet kunnen treffen; een geweldige accomodatie en zoveel prachtige dieren zien.
  11. Patricia:
    15 augustus 2018
    Wauw wat een super foto's zeg! Dit is het echte 'afrika' gevoel wat ik er bij krijg