Dag 16

12 augustus 2018 - Okaukuejo, Namibië

Game drive

5.45 ging vanochtend de wekker, voor het eerst deze vakantie, met als reden een ochtend game drive met een ranger. Na een paar keer wakker te zijn geworden van het 'lachen' van de hyena's stonden we alsnog fris en fruitig om 6.20 naast de speciale game drive auto. Met elf personen in elkaar geperst drie uur lang dieren spotten was een lang gekoesterde droom. Mensen die kuchen, hard ademen, zakjes kraken met koekjes erin en daarna de koekjes ook nog eens gaan opeten was echt ons ding. Mysophonie, zoek het maar eens op.
MAAR, we namen het voor lief, want het was het waard. Na een half uurtje rijden spotten we een hyena en echt die lopen ook in het wild zo raar. Daarna weer verder richting een waterdrinkplaats om halverwege even stilstaan om de mooiste zonsopkomst ever te zien. Ja ook op Schiphol zijn ze weleens heel mooi, maar dit.....
En daar gingen we weer op naar nog meer dieren. Ja toen was het zover, wij waren de eerste die ze zagen. Vier leeuwen, vrouwtjes, dat wel, maar het waren leeuwen. Helemaal in de verte liepen ze netjes in een rijtje. De chauffeur had al een vermoeden van hun doel. De drinkwaterplaats dacht hij en reed er vast naar toe om ze eigenlijk de pas af te snijden. Hij had gelijk. Met ongeveer vijf meter tussenruimte passeerden ze onze auto. Na een beetje water te hebben gedronken vervolgden ze hun weg om hun roes uit te slapen.

Rinosurus

Ik weet dat ik het niet goed schrijf, maar zonder Wi-Fi kan ik het niet checken, neem mij niet qualijk. Na de leeuwen was de tijd nog niet om, ondertussen had ik op nog meer leeuwen gehoopt om mijn koek etende, luid ademende, diep zuchtende, en stinkende buurman aan te voeren, maar helaas we moesten het met een neushoorn doen. Het leek wel de A6 in spitsuur op die grindweg. Van heinde en verre kwamen de busjes en 4x4s aangereden om dit prehistorisch prachtbeest zijn blaadjes van de bomen te zien eten. Onze dag kon al niet meer stuk.

Eigen game drive

Na het ontbijt en even relaxen zijn we zelf ook nog even op pad geweest. Tijdens onze rit kwamen we buiten sprinkbok, oryx, zebra's, kudu's, gnoe's en giraffen niets meer tegen. Echt jammer, weer 80 kilometer voor niets gereden. Dan maar terug naar ons paleisje om aan de waterplaats ongeveer vijftien tot twintig olifanten te zien badderen. Samen met drie peuters maken ze er een echte voorstelling van. Jeetje kan onze dag nog beter worden? Ik denk het wel, maar eerst douchen en dineren.

Avondzit

Na het avondeten en de wandeling naar huis gaan we aan de waterdrinkplaats zitten. Samen met nog 100 anderen zien wij een giraf wijdbeens water drinken. Hoe gaaf is dat. Na enige tijd word het een beetje onrustig op de publieke tribune en na enig speuren in het donker zien we een neushoorn aankomen met in zijn kielzog een kleintje. Ondertussen komen er van alle kanten nog meer neushoorns aan. Het zijn er ondertussen alweer vijf.
Morgen moeten we deze mooie plek alweer verlaten en gaan wij onze reis vervolgen richting de Caprivi. Met eerst nog een tussenstop aan de anderekant van Etosha, dus eerst morgen nog een game drive van 160 kilometer naar de andere kant van Etosha. Vervolgens laten wij ons verwennen in een spahotel voordat de reis verder gaat.

Welterusten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans en Bozena .:
    13 augustus 2018
    Mooie fotos naar jullie zin .
  2. Saskia:
    13 augustus 2018
    Gaaf hoor! Maar eh.....niets zien tijdens jullie eigen drive?? Jullie raken verwend! Hahaha! Veel plezier nog!
  3. Anita:
    😍😍😍😍😍😍😍😍😍
  4. Geertje:
    13 augustus 2018
    Wat een mooi huisje prachtige foto s
    💋💋💋❤️
  5. May:
    13 augustus 2018
    Mysophonie, gelukkig ben ik dus niet de enige :-)
  6. S.de Jong:
    14 augustus 2018
    Ohhh echt hoor verschrikkelijk dat gekraak en gesmak of zwaar adem halen door de neus ook zoiets vreselijk😯 met ze allen op elkaar maar anyways.. prachtige op jullie netvlies wilde dieren en de mooiste foto's voor later *zucht* 💋💋💋
  7. Astrid:
    14 augustus 2018
    Ontzettend gaaf weer
    Vind die foto van die giraffe ontzettend mooi😍