Dag 22

19 augustus 2018 - Grootfontein, Namibië

Rijdag

Na een drukke nacht van emmers leeggooien, handdoeken nat maken, rug wrijven en je zorgen maken, hebben we alsnog geslapen tussen 3.00 en 6.00. Gelukkig kon Chloë ook eventjes die uurtjes slapen. Nadat ze wakker werd heeft ze een paar slokjes water gedronken. Bij het ontbijt wonderwel ook een sneetje toast en één kopje thee. Chloë moet natuurlijk wel iets gaan eten om zich beter te voelen en ook moet ze iets gaan eten om de malaria tablet naar binnen te krijgen. Dit is niet heel handig op een nuchtere maag. Na het ontbijt zijn we vertrokken. Je zal ook net zien dat we de langste dag van de vakantie hebben 478 kilometer om precies te zijn. De garmin geeft aan om 13.28 op plaats van bestemming te zijn en na zeventien kilometer zegt ze over 449 kilometer rechtsaf. Makkie dus knie onder het stuur, cruisecontrol aan en gaan. Chloë heeft het zich ondertussen makkelijk gemaakt met wat jassen als kussen en de kapot gesneden vijf liter jerrycan van het water als kotsbak binnen handbereik.

Lange rit

Het is een lange rit, maar gelukkig in zijn geheel over geasfalteerde wegen, of eigenlijk weg, want het is één rechte weg. Na 200 kilometer komen we weer terug in Rundu waar we even iets kopen voor de lunch. Chloë mag zelf iets uitzoeken, maar er is niets wat haar lekker lijkt. Dan maar niets zoek het lekker uit. Nee hoor dan maar een paar biscuits. Water drinken, Chloë dat is belangrijk en dat doet ze dan gelukkig ook, met tegenzin. Tijdens de rit valt ze een paar keer bijna in slaap, maar dit doet ze normaal ook nooit dus het lukt haar niet echt om te slapen. Na nog een korte tussen stop bij een tankstation waar ze geen diesel hebben, gaan we naar de volgende. Deze heeft wel diesel dus na het tanken rijden we nog twee kilometer naar het guesthouse. Het is een guesthouse zonder service. Dus geen diner of ontbijt, maar het huis is van alle gemakken voorzien om dit zelf te regelen. Chloë heeft na aankomst zelfs een broodje met pindakaas naar binnen gekregen en gehouden. Na de late lunch is Chloë even op bed gaan liggen en heeft zowaar even geslapen terwijl wij in het zonnetje voor het huis zaten.

Borsthaar

Na het avond eten, een simpel broodje met wat salade erbij, zit Chloë weer in te storten. Wij geven aan dat ze moet proberen nog even wakker te blijven anders ligt ze vannacht misschien wakker. Laten we maar even gaan douchen. We hebben twee douches dus dat gaat lekker snel. Misschien iets te veel details, maar Chloë vindt mijn borsthaar te lang, het is echt geen potje zegt ze. Nou daar ben ik dan mooi klaar mee. Brenda komt met de nagelknipper en knipt het kort. Chloë zo goed? Ja perfect, mama heeft een nieuw beroep mannenborsthaarkapper. Zoek die maar eens op. Na het douchen zitten nu Brenda en Chloë in te storten. Laten we een spelletje yahtzee doen. Nou die hebben we dus niet afgemaakt. Chloë voelt zich nog steeds kut, maar het gaat iets beter. Brenda haar ogen vallen dicht en wil naar bed. Het is 20.35. Welterusten. Chloë gaat nog even op haar telefoon een spelletje doen en ik schrijf mijn verhaal. Het is nu 21.20 en ik ben er ook klaar mee.

Meteoriet

Morgen gaan we een relax dag er van maken. We gaan eerst rustig wakker worden, ontbijten en dan rijden we rustig richting de Hoba meteoriet, één van de grootste meteorieten ooit op aarde gevallen. Daarna rijden we richting waterberg plateau voor de laatste twee dagen voordat we naar Windhoek terug gaan.

Welterusten

1. Jenny Rietbergen:
    19 augustus 2018
    Fijn dat ze weer beetje opgeknapt is. Nog een paar dagen genieten. En wij genieten zo mee.
  2. Aukje:
    19 augustus 2018
    Je bent een volhouder Mike. Knap van je om ons iedere dag in je leven van nu deelgenoot te laten zijn. Ik hoop dat Chloe zeker on deze laatste dagen weer in haar goede doen komt. Geniet met elkaar nog van die mooie natuur want volgende week zijn het alweer herinneringen.
    Maar wel hele mooie hè. Xx
  3. Monique:
    19 augustus 2018
    Hoop dat Chloë de laatste dagen weer een beetje uit de voeten kan!! Zodat jullie nog lekker kunnen genieten van al t moois de laatste dagen!!!
    Btw....met een nagelknipper????😟
  4. Frans en Bozena .:
    19 augustus 2018
    Nauw wat een verhaal ! Chloe het besten ! En jullie ook stekte !ik heb niets aan Bonzena vertelt dat Chloe ziek is , anders gaat ze op tilt ! In polen is het nog steest warm ! De goedjes ! !!
  5. S.de Jong:
    19 augustus 2018
    Klinkt toch wel als een "gewoon" virus gelukkig hoop dat ze snel opknapt zeg maar dat ik aan haar denk, wat een verhalen wat een indruk laat je met je schrijven bij mij achter en wat super dat je dit allemaal met ons deelt en ter kanttekening .... ik laat me niet tegen houden om zonder te hebben gewonnen toch te komen om de foto's te bekijken !
    😅😊💋
  6. Sven:
    19 augustus 2018
    Beterschap aan Cloë! Vervelend als je beroerd bent, zeker in het buitenland. Jullie hebben nog een paar mooie dagen voor de boeg, geniet ervan!
  7. Ties sikkema:
    19 augustus 2018
    Hé, een volger uit Namibië. Sla Okahandja niet over. Mail maar als je meer wilt weten.
  8. Patricia:
    19 augustus 2018
    Wel iets teveel info he over dat borsthaar 🤣 mama heeft vast nog wel ergens een ouderwetse harspot staan 🤣🤣🤣

Verder hoop ik dat Chloë zich snel weer een beetje beter voelt.

En veel plezier bij de meteoriet, ben toch wel heel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet!
  9. Jacqueline Bos:
    19 augustus 2018
    Fijn dat het met Chloe weer beter gaat, nog even heerlijk genieten van jullie alweer laatste week .....enne Mike je mag straks als he weer thuis bent gewoon doorgaan hoor met het schrijven van blogs. Je kan super leuk vertellen 😙
  10. Liesbeth:
    19 augustus 2018
    Wat een geweldige reisblog, prachtige foto’s en mooie filmpjes.
    #makingmemories❤️
    Goede reis!