Dag 25

22 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

Stof weg

Voor de laatste keer wakker worden met gordijnen open. Open, omdat toch niemand je kan zien en omdat wakker worden met een levend schilderij aan de muur nog steeds heel erg gaaf is. We gaan voor de één na laatste keer de spullen inpakken en op alle vaste plekken in de auto neer leggen. Eigenlijk de laatste keer want morgen moet alles in de koffers zitten. Hebben we daar zin in? Nee daar hebben wij geen zin in, maar het moet. Brenda voelt zich gelukkig alweer iets beter. Nog niet optimaal, maar ook zij zal echt uit bed moeten.
We laden alles in de auto en gaan naar het ontbijt. Brenda weet er één heel broodje met jam in te krijgen, Chloë nog net iets minder en ik ja ik eet gewoon waar ik trek in heb. Brenda vond het gisteren zo jammer dat ze niet mee kon lopen dat ze nu perse de wandeling van één kilometer heen en één terug wil lopen naar de waterbron van de waterberg. Je weet wel daar waar Chloë en ik onvoorbereid toe gingen. De wandeling ging voor iemand die gisteren nog haar heel haar maag inhoud aan de wetenschap had gedoneerd, wonderwel erg goed. We liepen lekker door een groene oase en tussen de apen en daar heb je ze weer, kudu's door. Om 9.45 reden we uiteindelijk weg richting Windhoek. Garmin gaf aan 288 kilometer. De eerste 21 kilometer was over gravel, dus een stof weg. Daarna alleen nog maar asfalt dus toen was het stof weg.

Verbazing

We rijden over de snelweg, Brenda geeft aan hoe gaaf het zou zijn nog één keer wrattenzwijntjes, want die zijn zo leuuuuk, te zien. Speciaal voor mij steken ze vast nog een keer over, grapt ze. Twee kilometer later moet ik vanaf 120 kilometer per uur vol in de remmen, zeven wrattenzwijntjes steken op hun gemak even over. Staart omhoog en gewoon even de snelweg over. Thanks Bren let volgende keer een beetje op wat je wenst. We rijden verder. Dag 25 al en het klinkt afgezaagd, maar elke dag heeft Namibië ons verbaast. Zijn het niet de landschappen of de dieren zijn het wel de mensen. Ook vandaag weer dachten wij alle foto's of video's al een keer gemaakt te hebben, maar zelfs dat was niet waar. Weer waren wij tijdens een 'saaie' rit onze ogen aan het uitkijken. Ongelofelijk dat wij in de laatste kilometers nog van de ene in de andere verbazing konden vallen.

Rivendell

Thuis komen dat voel je vaak als je thuis komt, logisch, maar vaak voel je het ook als je weleens vaker naar de zelfde vakantie bestemming gaat. Je zegt vaak, het voelt als thuis komen.
Wij waren in Rivendell drie dagen voordat we begonnen met rijden. Wij kwamen aan bij Rivendell en het eerste wat ze zeiden was, welkom back how was your trip. En nee ze zeiden het niet voor de vorm, daar ben ik hier wel achter, hier zeggen ze dingen die ze menen. Ik denk dat wij een hoop van ze kunnen leren. Het was in ieder geval fijn om onze road trip te eindigen op de plek waar het ook begonnen is.

Handcraft

Chloë wilde heel graag houtsnij werk kopen tijdens onze rit, maar elke keer was het het net niet of voelde het niet goed. Hier in Windhoek, dat wisten wij van 3 weken geleden, zit een handcraft gebouw. Daar word al het houdsnijwerk aangeboden voor normale prijzen en hoef je niet te onderhandelen. Chloë heeft nu een heel mooi beeld van een nijlpaard en een neushoorn gekocht, de twee dieren die op haar het meeste indruk hebben gemaakt.

Sushi

Tijdens de trip, we waren ongeveer halverwege, vroegen we ons af waar we gingen eten de laatste avond in Windhoek. De hele reis mochten we het daar eigenlijk niet over hebben, wel nadenken. Uit eindelijk kozen we gister voor sushi. Bren ook ondanks haar misselijkheid. En zo geschiedde met de auto naar het sushi restaurant, daar aangekomen zou Brenda niet Brenda zijn om de boel weer even lekker te verkloten. Ik heb weer buikpijn, bestellen jullie maar ik hoef niets. Ook geen wijn. Nou daar ging ons laatste avondmaal. Met 35 minuten stonden we weer buiten.

Koffers

Ja en toen waren we terug, s'middags hadden we de auto al leeggelopen, maar nu moest alles weer in de koffers terug. We hebben heel veel kleren weggeven dus dat moet toch geen punt zijn, zou je denken. Nou dat word toch echt anders als je hier ook van alles hebt gekocht, inclusief een nijlpaard en dinosaurus ik bedoel neushoorn. De gehele handbagage word door deze twee opgeëist. Uiteindelijk na een stevig potje tetris zit alles op de juiste plek. Nu slapen en dat morgen eerst nog even naar een museum hier in Windhoek.

Welterusten

1. Sharon:
    22 augustus 2018
    Wauw wat een geweldige reis... jammer dat Brenda zich de laatste dagen zo slecht voelt....
    Hele goede terug reis en tot gauw
  2. Saskia:
    22 augustus 2018
    Alvast een goede reis terug en ik hoop dat Brenda zich wat beter voelt straks.
  3. Irene:
    22 augustus 2018
    Alvast een hele goede terug eeis gewenst! En nu nog even genieten van de laatste momenten!
  4. Connie:
    22 augustus 2018
    Wat een geweldige reis!!! Genoten van jullie verhalen. Bren ik hoop dat je je snel beter voelt. Alvast een goede reis terug!! X
  5. S.de Jong:
    22 augustus 2018
    Terug reis naar jullie fijne huis met elkaar want zoals je eerder schreef , blij met je gezin !
    Onthoudt wel , dit hebben jullie gedaan hard voor gewerkt en hele hele mooie herinneringen gemaakt "samen" ♡

Veilige reis terug en be safe dikke knuffel voor alledrie xXx
  6. Astrid:
    22 augustus 2018
    Alvast een fijne terug reis gewenst geniet nog van de laatste uurtjes!
  7. Jenny Rietbergen:
    Onvergetelijke vakantie
  8. Aukje:
    22 augustus 2018
    Dan zit het er bijna op en moeten jullie weer huiswaarts. Terug met een koffer en een hart met heel veel mooie herinneringen . Dit kan niemand jullie meer afpakken. Geweldig dat het voldeed aan jullie verwachtingen.
    Dank dat ik er op afstand ook een beetje getuigen van mocht zijn. Mike, je bent een leuke en goede schrijver. Ik heb van je verhalen genoten. Dank je hè.
  9. Els:
    22 augustus 2018
    Goeie terugreis, beterschap Brenda en ik hoor je graag a.s. Dinsdag😘
    Het waren mooie verhalen!
    Groetjes van Els
  10. Jacqueline Bos:
    23 augustus 2018
    Een hele goede terugreis, ik heb elke dag weer genoten van jullie mooie ervaringen.
    Ik hoop Brenda en Chloe dat jullie weer beter zijn 😙