Dag 3 extra

29 oktober 2021 - Cumbuco, Brazilië

Bonus

Vanwege mijn eigen domme knip en plak actie, waardoor ik mijn hele verhaal over schreef met een schermafbeelding van de vertaling van koortslipcreme. Ik bedoel je weet het maar nooit. Dan heb je de vertaling maar vast. Doe ik jullie, ik kan het niet laten, een beknopte versie van dag 3 vandaag als bonus.

Dag 3

Vandaag heb ik leren bodydraggen. Op je buik door de zee achter je kite aan. Dit ging de eerste keer echt heel slecht. Mijn kite was drie keer gecrasht waardoor mijn instructeur mij moest komen redden vanaf de kant. De tweede poging ging weliswaar een stuk beter en kon ik al 200 meter zonder te crashen bodydraggen. Dit een keer of drie gedaan te hebben was mijn twee uur alweer om. 'Smiddags hebben we even lekker in de zee als golfbreker gefungeerd en hebben we even lekker een stuk over het strand gelopen.

Nadat de middag ten einde en de fles Sangria leeg was zijn we ons lekker gaan opfrissen voor het diner. We hebben een adresje gekregen van een restaurant iets verder dan het centrum, maar waar je heerlijk kan eten. 0031 heet het. We lopen er in een half uurtje naar toe en worden vriendelijk ontvangen door een Nederlandse dame. We bestellen de saté die heel goed schijnt te zijn en dit is, nadat we het op hadden, niet gelogen. Het was heerlijk. We hebben het nog even over de honden en katten foundation die ze zelf hebben. Met deze stichting zorgen ze ervoor dat alle katten en honden in het dorp gesteriliseerd of gecastreerd worden. Hierdoor word het aantal zwerfkatten en honden natuurlijk beperkt. Ze laten zelfs dierenartsen uit Nederland gratis in hun hotel verblijven om te helpen met deze actie. Ook proberen ze alle gewonde dieren te helpen en waar nodig te opereren. Na een kleine donatie lopen wij weer terug via de apotheek voor koortslip crème. De vertaling had ik al opgeschreven.