Dag 3

22 februari 2022 - Sirkka, Finland

Dag 3

Uitgeslapen

Vandaag wakker geschrokken om 8.30.

Echt niets voor ons. Volgens Bren mogen we maar ontbijten tot 10.00 dus dat word opschieten. We springen uit bed en maken ons klaar voor het ontbijt. Het ontbijt bestaat uit een buffet en deze is goed te noemen. Er is vanalles, maar over de scrambled egg ben ik verbaast. Dit is zo zacht dat het wel crème lijkt. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen is me echt een raadsel. Het is overigens niet heel lekker. De hele structuur is er uitgehaald. Vandaag gaan we toch proberen te skiën. Bren met haar rug en ik met mijn schouder/nek/rib blessure. Volgens de fysio moet dit geen probleem zijn aangezien ik goed kan skiën. Ik mag alleen niet met stokken skiën. Met stokken ga ik steken en dat is niet de bedoeling. We huren wat attributen en kopen een skipas. Ski kleding hadden we zo en zo mee, want dat is zo en zo lekker in deze kou. Het skiën gaat erg goed en we hebben allebei geen last. Geen last van onze blessures, misschien van de week nog een keer, maar dan mag het wel iets warmer zijn. Het is zo tussen de -10 en -15 en dit gaat echt in je warme kleren zitten. Ondanks ons skipak, thermo onderkleding, dubbele handschoenen en warmte packs in onze handschoenen hebben we het na drie uur wel al gezien. Het is zo verschrikkelijk koud.

Laagjes

Vanwege de kou en dat we deze week nog wel een keer willen skiën, gaan we even advies opdoen in het dorp. Brenda haar skipak is redelijk op zijn eind dus zij wil wel kijken voor een nieuw pak. Chloë had enorm koude boven benen en deze willen we graag een extra thermo broek geven. Hier zullen ze wel echt een goede verkopen. Hier geven ze ook echt aan dat je met lagen moet werken klinkt natuurlijk heel logisch, maar de kwaliteit van wat wij in Nederland kopen kan natuurlijk ook niet op tegen deze extreme kou. We slagen voor beide en gaan deze vanavond uitproberen. Chloë wilde graag een keer in het donker skiën en omdat we de spullen en pas nog hebben gaan we dat doen. Daarna skiën we naar beneden en eten we in het dorp. Als we tot 18.30 in het donker hebben geskied gaan we naar beneden om pizza te eten.

Als we om 20.00 weer op de kamer zijn gaan Brenda en ik nog een keer naar beneden om even naar de supermarkt te gaan om nog wat drinken te kopen. Ik wil niet graag praten over prijzen en over wat dingen hier kosten of wat wij uitgeven, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het hier niet goedkoop is. Als voorbeeld, 4.95 voor een komkommer, 3.95 voor een zak chips en ongeveer 10 euro voor een fles wijn. We lopen via de supermarkt terug richting de gondel. We moeten snel zijn, want de laatste gaat om 21.00 het is 20.36 dus we hebben nog wel even de tijd als we langs de trap komen die met 766 treden naar ons hotel leid. We doen een paar stappen, maar komen tot een paar treden vanwege de gladde treden. Dit doen we wel een keer overdag. We draaien om en lopen naar de gondel. We nemen thuis nog wat drinken en gaan dan lekker onder de wol.

1. Astrid:
    22 februari 2022
    Prachtig witte sneeuw!!!
    Maar die kou is niks voor mij, hihihi