Dag 4

19 oktober 2021 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

We hadden de wekker om 8.00 gezet, just in case, maar dit was niet nodig. Voor 7.00 waren we al wakker. Vandaag gaan we naar al Sharjah, een emiraat vlak naast Dubai. Niet dat er daar zoveel speciaals te beleven is, maar bij het zoeken naar hotels kwam deze er redelijk gunstig uit. We moeten nu iets verder rijden naar Dubai, maar met de benzine prijzen van hier is dat niet zo erg.

We gaan naar het ontbijt en hebben na gisteren ons lesje wel geleerd natuurlijk. We halen eerst ons ontbijt met z'n drieën, zoeken dan een tafeltje en halen dan koffie. Deze optie was achteraf gezien wel beter. We nuttigen ons ontbijt en gaan en route voor onze volgende bezienswaardigheid. We kunnen toch nog niet inchecken dus hebben we een mooie excursie voor vandaag op de planning staan. We hebben kaartjes geboekt bij The view at the palm. Om 12.00 hebben we gereserveerd dus we hebben tijd zat. Het is ongeveer anderhalf uur rijden en rijden om 9.15 weg uit Ras al khaimah. We kunnen zo nog een beetje tijd verspelen aan het verkeer en als we veel te vroeg zijn, kunnen we altijd onze tijd doden in de mall die er bij hoort. The view at the palm is een gebouw welke op de stam van de grootste palm van Dubai staat en waar je naar het uitzichtpunt op de 52ste verdieping kan om zo de gehele palm vanuit de lucht te bekijken.

De anderhalf uur welke google aangeeft is niet echt de tijd die we erover hebben gedaan. Ik heb kaarten van Google gedownload en dit is een prima alternatief voor een echte navigatie, maar als je geen internet hebt, dan past hij niets aan tijdens de rit. Geen files, geen ongelukken, maar als je per ongeluk verkeerd rijdt, past hij dit ook niet aan. Je moet dan zelf weer je weg naar de route vinden, of hem opnieuw instellen. Uiteindelijk hadden we veel file, reden we één keer verkeerd en was het gewoon heel druk. We reden de parkeergarage dus pas om 11.15 binnen. Via diverse roltrappen door de Nakheel mall kwamen we om 11.40 aan bij balie van de toren. We mochten direct naar binnen en stonden, jammer genoeg met een familie, kijk mij eens hier zijn, luidruchtige Nederlanders in de lift. Bedenk nu hier de groene emoticon van Whatsapp bij en je snapt mijn gevoel. Eenmaal boven was het uitzicht echt heel tof. Je kon helemaal rondlopen en je had naar alle kanten mooi uitzicht, uitzicht op de palm, uitzicht op de Bjur al arab met daarachter de Bjur Khalifa, de marina met het reuzenrad en de privé eilanden van de sjeik van de Emiraten,  Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum.

Oja vergeten jullie de foto's niet?

Rondom het observatie dek is alleen glas. Glas welke naar buiten hangt, met daarop ook weer twee treden trappetjes, ook van glas, hierdoor is het uitzicht naar alle kanten perfect. Één nadeel, het is warm, heel warm. Het is 40 graden en daarboven tussen het glas lijkt het wel 50. Na twee rondjes, wat foto's en filmpjes waren we wel klaar. We kwamen beneden om 12.30 en hadden we een beetje trek.

Vier jaar geleden toen we hier waren, hadden we cheesecake gegeten bij de cheesecake Factory. Dit was zo lekker, dat we dit nog een keer wilden doen. Vorige keer aten we het in de Dubai mall, maar omdat we ook nog de mall of the Emirates wilden zien reden we daar heen. Direct naast de indoor skihal zit de cheesecake Factory.

Vorige keer dachten we dit te eten om een uur of drie, na de lunch. Dit was niet zo'n goed idee aangezien deze punten vrij groot zijn en erg machtig. Nu hadden we niet geluncht en dachten we dat het deze keer wel zou lukken. Je raad het natuurlijk al, dit was een grote deceptie. We kwamen elk niet tot de helft. Één voordeel, je krijgt ze wel mee naar huis dus je kan er gewoon de volgende dag nog een keer van genieten.

Na de cheesecake zijn we naar ons nieuwe hotel gereden, het Novotel in Sharjah.

De ontvangst was voor het eerst niet zo vriendelijk. De mevrouw was de eerste die niet vroeg hoe het was en was erg kortaf. Dit zijn wij niet gewend. De kamer die wij hebben gekregen is wel heerlijk groot. Wij hebben een groot bed en Chloë een sofa bed. Alleen, net zo als bij het eerste hotel, was het nog steeds een sofa en geen bed. Ook hadden we maar één handdoek ipv drie. Ik belde dus met housekeeping om dit te regelen. De mevrouw gaf aan het zo snel mogelijk te gaan regelen. Ik gaf aan geen haast te hebben, omdat we toch naar het zwembad zouden gaan.

Het zwembad is klein, maar om af te koelen perfect. We zijn de enige die bij het zwembad zitten. We moeten bij de uiterst ongeïnteresseerde 'lifeguard' onze handdoeken vragen, waarna hij met grote tegenzin zijn lege zwembad de rug toe moet keren. Na een minuut het zwembad onbewaakt te laten komt hij terug met drie badhanddoeken. Ik hoop dat hij met meer plezier mij uit het kniehoge zwembad vist als ik door de kou bevangen wordt. Koud, ja dat is het zwembad wel. Het lijkt wel of ze er elk uur nieuwe ijsblokjes in kieperen. Als we lekker hebben gechilld gaan we weer naar boven. Als we in de kamer komen zien we dat de bank is omgetoverd tot tweepersoons bed. Alleen hebben ze nu geen laken of dekbed er overheen gelegd, maar een ouderwetse deken, je weet wel die onze opa's en oma's vroeger op het bed hadden. Dus daar zou Chloë direct onder moeten liggen. Dat was niet de bedoeling voor ons. Ook stond de tv aan toen wij binnen kwamen en konden wij deze niet uitzetten, omdat er geen afstandsbediening aanwezig was. Weer even bellen dus. Ok we gaan het regelen. Ok veen haast we gaan douchen en dan uit eten.

Twee jaar geleden is Brenda met haar vader in Dubai geweest en heeft twee avonden langs de Creek gegeten. Hier wilde ze met ons ook vandaag eten, maar of ze was gewoon echt helemaal kwijt waar het was of het tentje was verdwenen. We konden daar dus niet eten. We kozen er toen maar voor om voor makkelijk te gaan en te gaan eten bij het tentje waar we bij het eerste hotel gelunched hadden. We gingen zitten aan ons vaste tafeltje en bestelden wat dingen van de kaart. Het was heerlijk en we waren in totaal 20 euro kwijt. Naast het restaurant zit een supermarkt dus daar direct wat water ingeslagen en dan hup naar huis. In het hotel aangekomen hebben we nog steeds dat berenvel op het bed liggen en staat de tv nog steeds aan. Nog maar een keer bellen. Nu staat er binnen 10 minuten iemand voor de deur, inclusief dekbed en afstandsbediening. Wij zijn compleet. We gaan slapen en kijken uit naar het ontbijt.

1. S.de Jong:
    24 oktober 2021
    Dan vraag je je toch af why? Waarom een dekentje ipv normaal beddengoed ?