Dag 6

21 oktober 2021 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag word het blog voor de blog geen spannende dag. We gaan naar een waterpark. Ja en schrik niet Brenda gaat mee, maaaar ze gaat nergens in. We nemen haar alleen mee, net zo als opa's en oma's naar de Efteling, om op de spullen te passen.

Voor alle geïnteresseerden het gaat nog steeds niet beter, zelfs nog iets slechter. Gisterenavond nog even naar de lokale sjamaan gelopen voor wat illegale pillen, maar ook deze bieden geen verlichting. Vanochtend werd ze echt beroerd wakker en was op een stoel zitten bij het ontbijt zelfs teveel. We waren dus ook lekker snel klaar. Liggen gaat en lopen gaat ook, maar zelfs in het bejaardentehuis lopen ze nog sneller. We gaan terug naar de kamer en maken ons klaar om een dagje te glijden. De rit duurt een half uurtje en om 10.10 parkeren we de auto. Vorige keer zijn we in het waterpark van Atlantis geweest en deze keer word het Wild Wadi. We melden ons met ons e ticket en mogen naar binnen. Nu even een lekker bedje vinden voor Brenda zodat ze lekker in de zon kan liggen, want daar word ze wel echt gelukkig van. Als we voor haar een mooi plekje hebben gevonden gaan Chloë en ik naar de eerste glijbaan, maar wat is de eerste glijbaan. De eerste ronde loop je altijd eerst als een kip zonder kop te zoeken naar een eerste glijbaan. Je zoekt dan ook meteen naar een glijbaan waar de rij het kortst is. Tijdens het lopen kwamen we een groep andere bedjes tegen, met een matras erop, voor Brenda. We gingen weer terug naar Brenda, hezen haar uit het bedje en begeleiden haar naar het VIP bedje. Als een kind zo blij ging ze op dit koninklijke prinses op de erwt bed liggen. Chloë en ik lieten haar achter en gingen naar de eerste glijbaan. Ik zal jullie niet elke glijbaan laten lezen, dus we spoelen even door naar één specifieke glijbaan. In deze glijbaan word je opgesloten in een glazen cabine en valt na het aftellen van drie naar nul de vloer onder je vandaan. Deze was er vier jaar geleden ook in Atlantis, naar toen durfde ik niet. Nu wel en Chloë ook. Ons hart bonsde ons lijf uit, maar we did it. Het was zo tof dat we hem nog een keer deden en Chloë zelfs drie keer zodat ik haar kon filmen. Hier een YouTube voorbeeld.

Om 17.30 pakken we onze spullen en lopen we naar de auto. We rijden om 17.50 weg, Brenda zegt lekker dan zijn we om 18.30 in het hotel. Kunnen we douchen en uit eten. Goed plan, leuk bedacht, maar toen we om 19.45 nog niet thuis waren besloten we de dichtstbijzijnde papa Johns bij ons hotel te zoeken en daar naar toe te rijden om pizza te bestellen en op te eten in het hotel. Zo gezegd zo gedaan, ik die mall in op zoek naar papa John. Ik bestel die pizza's zegt die mevrouw het duurt wel 25 minuten. Tja wat moest, ik weer in de auto rondjes rijden? Nee doe maar hoor ik wacht wel. Oja ik was ook nog vergeten te vertellen dat ik mijn bril niet bij me had. Alleen mijn zonnebril op sterkte, want daar was ik mee vertrokken. Het was dus kiezen tussen onscherp rijden of dubbel donker, maar wel scherp, ik koos voor het laatste. Na 30 minuten was ik drie pizza's rijker en liep ik terug naar de auto. Om 21.00 deden we de hotel kamer open en waren we drie uur onderweg geweest. We waren blij dat we thuis waren. Morgen gaan we weer verkassen, tot morgen.

1. Jenny Rietbergen:
    21 oktober 2021
    Wat tof wat jullie gedaan hebben, maar buhhh wij zouden het niet durven hoor. Nou wij duimen dat Brenda zich snel beter gaat voelen, de pechvogel.