Dag 7

22 oktober 2021 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag weer een verhuisdag. Vandaag gaan we weer verhuizen naar Dubai zelf. We gaan naar een hotel vier kilometer van de Bjur Kalifa, het hoogste gebouw ter wereld. Dit is een hotel van 290 euro voor deze nacht. Dit lijkt veel, maar ik zal hem nuanceren. Gisteren in het waterpark is Brenda gaan zoeken naar een hotel voor vannacht. Haar wens was om op het strand bij la mer te slapen, maar die prijs was echt te hoog. We gingen vervolgens voor een hotel vlak bij la mer, het Hyatt. Dus die hadden we geboekt. Toen ze vervolgens even op haar telefoon zat kreeg ze ergens, vertel me niet waar, een aanbieding van het Hilton waar we de eerste nacht hadden geslapen. Deze vond ze erg fijn en vertrouwd. Annuleer snel het Hyatt dan boek ik deze. Ik snel het Hyatt geannuleerd zodat zij snel het Hilton kon boeken. Yes het is gelukt. Boeking is bevestigd en we zijn klaar voor de laatste nacht. Savonds kwamen we natuurlijk laat thuis en gingen niet meer weg. Brenda was nog even wat aan het bestellen voor thuis toen ze zei, kut, kut, kut. Sorry voor het taal gebruik. Mike, ja? Ik heb de verkeerde datum gebruikt. Kan je hem nog annuleren? Ja tuurlijk kan dat. Ik kijk, maar niet restitueerbaar. Brenda had gekozen voor de voorgestelde datum die agoda aangaf, 18 op 19 november. Denk daar nu een grote L op je voorhoofd bij en zo zat ik dus op het bed. We hadden dus nu geen hotel en 120 euro weggegooid. Zakenvrouw hoor die Brenda van mij. We moesten dus nu weer een nieuw hotel zoeken, maar alles wat we zochten deugde niet of was uitverkocht. Ook het Hyatt van eerder was ondertussen uitverkocht. Uiteindelijk kwamen we dus bij een Rove hotel uit. Een heel hip hotel, maar basic. Prima hoor daar niet van, maar om nou voor 290 in dit Rove hotel te zitten is wel erg veel. LOL. Maar goed dat was gisteren, en gisteren mocht ik er nog niets over schrijven, omdat ze chagrijnig was, maar vandaag hebben we er met z'n allen nog even hard om gelachen.

Wat hebben we vandaag gedaan. Vandaag hebben we eerst ingepakt en toen ontbeten. We reizen met drie kleine rolkoffertjes en twee rugzakken. Lekker makkelijk dus. Rolkoffertjes wel ingecheckt dus ook geen gedoe met handbagage. Vandaag beginnen we onze dag bij Souk madinat. Dit winkelcentrum is één van de mooiste locaties van Dubai. Het is gebouwd op 48 hectare en er staan vier hotels op, een winkelcentrum en het is verbonden met allerlei waterwegen waar je doorheen kan varen met kleine bootjes. Ze noemen het ook wel het Venetië van Dubai. Mocht je nog meer willen weten?

De rit is net zo ver als gisteren en we doen er nu 25 minuten over. Natuurlijk parkeren we weer in de ondergrondse parkeergarage en waar we via de roltrap rechtstreeks uitkomen in de Souk. We lopen een rondje tussen de mooie souvenirs winkels en gaan dan buiten kijken waar je erg leuke restaurantjes hebt. Ook heb je hier mooi uitzicht op de Bjur al arab. Na anderhalf uur, dat ben je zo kwijt daar gaan we terug naar de auto. Had ik al verteld dat het parkeren bijna overal gratis is. Het enige waar ik tot nu toe geld heb betaald is bij de 3D midgetgolf en parkeren bij de Creek, op zoek naar het niet bestaande restaurant van Brenda. Brenda zou Brenda niet zijn als ze bij Groupon een bon heeft gevonden bij een restaurant naast de Bjur Khalifa om lekker Libanees te lunchen. We pakken de auto en rijden naar de Dubai mall waar deze in gevestigd is. We parkeren op deze, voor de Dubaise bevolking vrije dag, onze auto op de 6e verdieping. Volgens de borden, toen ik de parkeergarage in reed, waren er nog 1932 plaatsen beschikbaar, maar ik had moeite een plekje te vinden zo vol stond het al. Na 20 minuten hadden we eindelijk een plekje gevonden en liepen we de Dubai mall in op zoek naar het restaurant. Het zou op de boulevard bij de Bjur moeten zitten, want op de foto zagen wij de Bjur. Op de boulevard aangekomen bleek het daar niet te zijn. We moesten naar de andere kant. Lang verhaal kort. We hebben een heel rondje mall gedaan inclusief tien verdiepingen parkeergarage om uiteindelijk uit te komen aan de buitenkant van de mall. Daar zagen we, nadat we het hadden gevraagd, een bordje met de naam van het restaurant. Daar moesten we dan nog een trap af en kwamen toen uit in het verstopte restaurant. We waren ondertussen 45 minuten verder en ik had nu best wel trek.

Het restaurant is echt prachtig. We worden heel hartelijk ontvangen, ondanks onze Groupon bon. We bestelden wat kleine hapjes en na 20 minuten hadden we een mooi gevulde tafel. Jammer genoeg vond ik in één van de hapjes een haar en dit gaf ik aan. De ober verontschuldigde zich en vroeg of hij een nieuwe plaat moest maken. Ik gaf aan dat niet te willen en dat het kan gebeuren, het is smerig, maar het kan. We gingen dus gewoon verder. Later kwam hij wederom met verontschuldigingen en vroeg hij weer of hij iets extra's moest brengen. Chloë vond de mozzarella sticks erg lekker, dus ik gaf aan die die dan maar. Hup vijf minuten later stond het er. Het was allemaal heerlijk. Als we bijna klaar zijn zien we dat er aan de bar een rood drankje gemaakt word waar ze droogijs bij gooien. Het blijkt voor ons te zijn, ook weer als verontschuldiging. Zelfs als we uitgegeten zijn komen ze nog met een extra toetje. Uit beleefdheid eten we de helft op, maar hebben nu echt wel genoeg. We vertrekken en vragen nu, voor de zekerheid even de snelste weg de mall in om zo snel mogelijk naar de auto te kunnen. Tien minuten later stappen we in. Pfffff wat een gedoe.

We rijden in tien minuten naar ons nieuwe hotel en checken in. We zetten de spullen op de kamer en gaan lekker chillen bij het zwembad, althans Bren en ik. Chloë gaat bij het zwembad aan haar huiswerk. Als de zon onder is gegaan blijven we nog even lekker zitten en gaan dan douchen om daarna naar Chloë haar OP=OP te gaan. Chloë wil nog een paar souvenirs kopen. Daarna rijden we naar ons vaste eettentje en eten weer heerlijk. Na het eten rijden we naar de Dubai Marina. We willen parkeren in de marina mall, maar zijn blijkbaar niet de enige. We rijden in file naar de 7e verdieping om de auto te parkeren. Ik sta wederom verbaast hoeveel auto's hier in de avond rijden. Als we de auto hebben geparkeerd nemen we de lift naar de marina mall om daar weer via de winkels op de boulevard uit te komen. We kopen in de mall een kop koffie, 2 cappuccino voor 48 Dirham, wat haaks staat op de 58 Dirham die ik net heb uitgegeven om voor drie personen te eten en te drinken. 10 Dirham is 2 euro 30. Reken maar uit. Als we een klein rondje hebben gelopen vind Brenda het welletjes, haar rug en benen willen niet meer. We lopen terug naar de auto en rijden, wederom in file de garage uit. Eenmaal buiten gaat het verrassend snel en zijn we in 20 minuten in ons hotel. Dit ons laatste hotel voordat we morgen weggaan en natuurlijk, volgens mij had ik dat nog niet verteld, moest ik bij thuiskomst in het hotel weer met de receptie bellen. We hebben dus nu ons vierde hotel en er is bij geen enkel hotel rekening met Chloë gehouden.

Het eerste hotel, moest ik bellen om het sofa bed op te maken en extra handoeken te brengen. Het tweede hotel had ze een eigen bed, maar geen handdoek. Het derde hotel wederom een sofa bed welke nog steeds een sofa bed was. Hier heb ik drie keer voor moeten bellen. De handdoeken heb ik zelf op de gang bij de schoonmaker gehaald, maar dat moest ik elke dag doen. Elke dag moest ik weer een extra handoek vragen. Vandaag ook weer geen handdoek, maar ook het bed was nog niet opgemaakt. Hier had ik voor gebeld toen wij weggingen om te eten. Toen wij terug kwamen om 23.00 was het bed uitgeklapt, maar geen beddengoed. Weer bellen dus maar. Nu wel gevraagd of er enige spoed achter gezet kon worden. Binnen vijf minuten stond er nu iemand voor de deur met beddengoed. Morgen de laatste dag voordat we weer naar huis komen. Dus wees niet bedroeft, er komt er nog één.

1. Jenny Rietbergen:
    22 oktober 2021
    Wat een verhaal weer. Jammer dat het er alweer bijna opzit. Groetjes uit een stormachtig en nat Almere
  2. Astrid:
    23 oktober 2021
    Wat een gedoe zeg met het hotel🤔
    Is het extra druk ivm de expo die er nu is? Merken jullie daar wat van?
    Snel voorbij gegaan weer zo'n mooie week!