Dag 8

23 oktober 2021 - Schiphol, Nederland

Dag 8

De laatste dag is aangebroken. We ontbijten in het trendy hipster hotel. Daar mag wel iets over gezegd worden. Dit hotel is qua ontbijt wel de beste. Je mag bestellen van de kaart wat je wilt en dit word vers voor je bereid. Daarbij mag je nog extra brood, yoghurt en andere zoetigheden pakken.

Vandaag gaan we naar la mer, een publiek zandstrand met allemaal leuke tentjes, maar ook weer een waterpark. We hebben het Chloë eigenlijk beloofd om hier ook naar toe te gaan, maar vonden, gezien de situatie met Bren haar rug, niet gezellig. In het hotel hadden we natuurlijk wel gekeken wat de kaartjes kosten, maar vonden het wel wat prijzig en besloten het niet te doen. We bestelden een Uber en lieten ons naar la mer brengen. Je moet daar wel parkeergeld betalen en dit is daar vrij prijzig. Een Uber heen en terug is veel goedkoper als je langer dan drie uur wil blijven. Daar aangekomen gaf Brenda aan het toch wel leuk te vinden als we het waterpark wel in zouden gaan. Je straft Brenda niet met in de zon liggen dus zij blij, wij blij. Via één of andere lugubere site konden we aan goedkopere kaartjes komen, waar ook al een menu met drinken bij zat. Het scheelde per kaartje 100 Dirham, 23 euro dus. Meestal als iets te mooi is om waar te zijn dan klopt het niet, maar in dit geval. We kwamen gewoon binnen en konden rond het middag uur gewoon voor niks eten bestellen. Tjakaaaa. Hier hebben ze naar vijf glijbanen, twee met een band, één met een matje en twee op de kont. Deze twee laatste zijn één vrije val en de ander is zo'n zelfde als gisteren met de vloer die onder je weg valt. Hier mocht ik gewoon mij GoPro mee, vastgemaakt op mijn borst dus die moest ik natuurlijk nog een keer doen. Ook deze was echt tof. Chloë en ik hebben lekker een uurtje gegleden en zijn daarna nog met Brenda in de lazy river geweest. Dat lukt haar prima. Na het eten hebben we nog wat rondgedobbert in het zwembad en heb ik geprobeerd te bord surfen of een kunstmatige golf, wat verrassend goed ging.

Om een uur of 13.30 zijn we er uitgegaan en hebben we nog een stukje over het strand gelopen. Daarna bestelden we een Uber en reden terug naar het hotel. De chauffeur kwam uit Pakistan en heeft daar een vrouw en kinderen. Elke maand stuurt hij geld naar huis voor zijn gezin. Één keer per jaar gaat hij een maand naar huis. Hoe gezegend zijn wij dus weer.

Als we terug in het hotel zijn gaan we lekker even bij het zwembad in de laatste zonnestralen zitten en genieten we voor de laatste keer dit jaar van een temperatuur van ruim boven de 30 graden. Onder de 30 is het deze hele week geen één keer geweest, ook 's nachts niet. Heerlijk wij houden ervan. Als de zon onder is gaan we lekker bij het zwembad douchen en kleden we ons om in Nederlandse kledij, lange broek dus. Nadat we ons hebben omgekleed gaan we met de auto naar ons eet tentje in Al Jadaf. Daar herkennen ze ons al en zet de ober al drie cola light op tafel. Het is duidelijk, het word tijd om naar huis te gaan. Als we gegeten hebben gaan we nog even naar de Dubai mall om voor mij een setje nieuwe oortjes te kopen en om nog één keer omhoog te kijken naar DE Bjur Khalifa. Nogmaals, en ik weet het ik val in herhaling. Je kan je er gewoon geen voorstelling van maken hoeveel auto's er in de verschillende parkeergarages worden geparkeerd en de daarbij behorende personen die rondlopen in de mall en omgeving. Ik heb het even na gezocht, maar in de de Dubai mall en omgeving kunnen ongeveer 14.000 auto's parkeren in vier parkeergarages. Nadat we weer eens een verkeerde kant op zijn gelopen in de mall zijn we na een half uur bij de juiste winkel aan beland. Spullen gekocht en op naar de Bjur. Daar zijn we gelukkig zo en genieten nog even van dit bijzondere bouwwerk. We gaan langzaamaan terug naar de auto om dan rustig naar de luchthaven te rijden. We gaan ruim op tijd naar de luchthaven, want één ding hebben we deze week wel geleerd, het verkeer is hier echt een ramp op sommige momenten. Je zal dus net zien, vandaag dus niet. In een kwartier staan we bij het inleverpunt van de huurauto en nog eens staan we veel te vroeg in de hal van de luchthaven, waarvan we al weten dat onze vlucht een uur vertraging heeft. Te laat vertrokken vanaf Amsterdam. We checken in en gaan via de monorail naar de andere terminal. Hier gaan we wachten. Om 01.25 mogen we inchecken en om 7.00 landen we weer op Schiphol. Bedankt voor het lezen en de leuke reacties. Tot de volgende vakantie.

1. Sharon:
    Goede reis terug .
  2. Marian:
    23 oktober 2021
    Dat was dus weer een geweldige vakantie voor jullie en leuk alles digitaal mee te maken.
    Goeie terugvlucht. Wij vliegen vanavond om 22.00 terug naar huis vanuit Spanje dus vannacht ook weer thuis. Groetjes van ons en hoop voor Bren dat haar rugpijn gauw over is.
  3. Simone:
    23 oktober 2021
    Lieve familie, wat was het weer heerlijk om jullie avonturen te lezen. Zo leuk. Ik heb er weer van genoten. Goede reis naar huis en beterschap met je rug, Brenda. Lieve groeten van mij.
  4. Jenny Rietbergen:
    23 oktober 2021
    Zo leuk jullie te volgen, nu zit het er weer op. Tot de volgende vaKANTIE En goede terugreis. Hoop dat het vliegtuigzitten voor Bren meevalt.
  5. Manon:
    23 oktober 2021
    Wat super leuk om als het ware mee te reizen met jullie door de verhalen en foto's. Wens jullie een goede en vooral voor Brenda een prettige reis(ivm rug)
  6. Bas Dubbelaar:
    23 oktober 2021
    heb genoten van je mooie verhalen,
  7. Wilco Minnebo:
    23 oktober 2021
    Het waren weer mooie verhalen Mike
    Goeie reis terug
  8. Astrid:
    24 oktober 2021
    Ik heb weer super genoten van jullie mooie reis!
    Jullie hebben heerlijk genoten
    Hoop dat je gauw hersteld bent van je rug
  9. S.de Jong:
    24 oktober 2021
    Wat heb ik weer genoten van je leuke schrijfstijl heerlijk :) waardeloos voor Brenn maar ik ken haar in zoverre dat ze evengoed genoten heeft van jullie samenzijn de warmte en zon❤