Hoe laat is het

24 juli 2018 - Almere, Nederland

Hoe laat is het?

Het is bijna tijd, nog drie nachtjes slapen. Als een kind zo blij. Brenda en ik zijn nog nooit meer enthousiast geweest voor een vakantie dan Chloë. Meestal was Chloë al 2 weken van te voren niet meer te houden, maar dat is nu andersom.

Musical

Chloë heeft natuurlijk eerst nog haar basisschool periode af moeten sluiten voordat het echte vakantie gevoel bij haar ging spelen. Met haar verpletterende solo optreden in de musical sloot ze haar basisschooltijd voor eens en voor altijd af. Daarna mocht ze nog even op kennismakingsochtend op het montessori lyceum en ook die was direct goedgekeurd. Met een super mooie limerick van de meester mocht ze dan eindelijk vakantie vieren. Deze limerick wil ik u natuurlijk niet onthouden, want daar zijn wij als ouders enorm trots op.

Chloë

Ik heb je leren kennen als een beleefde en vrolijke meid,

En bijna dagelijks hoorde ik “eet smakelijk, meester!” rond de lunchtijd.

Maar ook hard en netjes werken

Behoren tot jouw belangrijkste werkhoudings-kenmerken

Chloë, jij gaat het beslist redden met zo’n mentaliteit.

Meester Willem

Kado

Nu na anderhalf jaar wachten is het dan eindelijk zover. Alles is nu helemaal rond, satelliet telefoon is vandaag aangekomen samen met de navigatie, inentingen zijn gehaald en de malaria tabletten liggen te wachten op gebruik.

Vorige week heb ik nog een leuk klein speeltje gekocht om nog mooiere beelden te kunnen maken en we hebben vorige week nog even een spoedcursus 4x4 rijden gedaan. Had ik Brenda voor haar verjaardag gegeven, had Brenda ook eens wat, ik ben niet zo van de verrassingen, maar hier had ik dan zelf ook wat aan. (knipoog)

Het was een erg leuke middag en ik heb toch nog wel wat dingen opgestoken, ondanks dat ik als man zijnde alles al wist, of dacht te weten.

Afsluiten

Nu zijn we hier thuis alles aan het afronden, Brenda in de praktijk en ik in huis. Brenda is bijna klokje rond aan het werk en ik probeer het huis aan kant te krijgen. Brenda moet nog twee dagen werken en ik alleen donderdag nog. Daarna is het vakantie en kunnen we vrijdag het vliegtuig in.

Ik hoop dat onze internet verbindingen goed genoeg zijn om regelmatig iets te posten en dat ik wat foto’s kan laten zien.

Voor iedereen een fijne vakantie toegewenst.

Wa lalapo (tot ziens)

1. Jenny Rietbergen:
    24 juli 2018
    Het lijkt ons ook reuze spannend allemaal. Nou nog de laatste eindjes en dan is het zover. Een heel heel fijne welverdiende vakantie lieve groetjes van Henk en Jenny
  2. Heidi:
    24 juli 2018
    De voorbereidingen en de voorpret zijn vaak net zo leuk als de vakantie zelf.
    Goede vlucht naar Afrika en hoop snel te lezen hoe het jullie daar vergaat!
  3. S.de Jong:
    24 juli 2018
    Gewéldig zelfs ik voel de spanning slaat helemaal nergens op, maar dat maakt mij niets uit :) schatten ik hoop op hele goede verbindingen want ik wacht met smart op de foto's en verhalen ! Liefs en een dikke knuffel voor alledrie xXx
  4. Barry:
    24 juli 2018
    Ik heb donderdag de ochtenddienst dus ik weet niet of ik je nog tref.
    Leuk dit te lezen en te volgen, ben reuze benieuwd naar de verhalen en uiteindelijk ook de beelden.
    Geniet ervan samen, verdiend...
  5. Ramona v Houten:
    25 juli 2018
    Gaaf zeg!!! Heel veel plezier!!!
  6. Saskia:
    25 juli 2018
    Hoop dat jullie een goede vlucht hebben. Jammer dat we elkaar niet zien daar. Héél veel plezier, enorm genieten en ben erg benieuwd of jullie ons toekomstige huis spotten 😉
  7. Monique:
    25 juli 2018
    Dit wordt echt n vakantie om nooit te vergeten!! Ik ben heel erg benieuwd naar de verhalen en de foto's !!! 😘
  8. Wilco Minnebo:
    Heel veel plezier allemaal
  9. Anita:
    27 juli 2018
    Hey Brenda, ik wens jullie een fantastisch, indrukkende vakantie 🤩😍. Héél veel plezier en lekker genieten. Ik kijk er naar uit jullie reis te volgen (eindelijk gelukt aan te melden). Lijkt me geweldig 🤗. Liefs van mij 😘
  10. Sven:
    27 juli 2018
    Lieve Brenda, Mike & Cloë, een hele gave reis gewenst! Stoer dat jullie dit avontuur gaan beleven met z’n drieën! We zijn benieuwd naar jullie belevenissen dus zullen dit blog regelmatig lezen. Veel plezier, goed uitkijken ook hé en goeie reis!