Dag 19

15 augustus 2019 - Lovina, Indonesië

Chillen

Vandaag word ik wederom wakker om 6.30. Ons vaste ritueel de laatste dagen is om even heerlijk met een bakje koffie op ons terras te zitten. Gewoon niets doen en kijken naar de mooie tuin en het uitzicht. Om 8.15 maken we Chloë wakker voor het ontbijt dat om 8.30 geserveerd wordt.
Om 9.30 zitten we bij het zwembad. We zijn van plan om de hele dag niet weg te gaan dus we installeren ons even goed. Telefoon check, flesje water check, zonnebrand check, boek check, fototoestel check, actioncam check en de drone check. Gewoon een dag bij het zwembad. Ik begin even lekker met lezen. Voor het eerst deze vakantie. Ik weet niet hoe het komt, maar het kwam er gewoon niet van. Vandaag ga ik meters maken. Ik zet hem aan en voordat ik begin met lezen ben ik alweer afgeleid. Ik maak een duik in het zwembad en begin weer even een praatje met deze of gene. Na een tijdje begin ik weer, maar ga ik toch weer eerst iets op mijn telefoon doen. Van lezen komt tot nu toe weinig terecht. Het is warm, ik lig in de schaduw en toch zweet ik me een ongeluk. Ik maak weer onverwacht een bommetje. Ach zo kom ik de dag wel door. Het is ondertussen tijd voor de lunch, ik bestel een Indonesische kippensoep en Chloë en Brenda gaan voor de sandwich.

Spiegelbeeld

Na het eten vraag ik of het zwembad misschien een keer uitgezet mag worden. Zo kan ik, met op de achtergrond het prachtige uitzicht, een foto maken waarop Chloë op de rand van het zwembad ligt. Door dat het zwembad uit staat kan je ook haar reflectie zien in het water. De eigenaar zet de pompen uit en we wachten tot het water glad is. Helemaal glad redden we niet want het waait ook heel licht. Chloë en daarna Brenda gaan op de rand zitten en het resultaat is leuk geworden. De pompen gaan weer aan en we gaan weer verder met niets doen. We bestellen weer eens wat te drinken.

Diner

Vanavond gaan we weer naar beneden. We gaan met de eigenaars en wat andere mensen eten bij Mentari, een restaurant aan het strand. Het restaurant moet je wel weten te vinden het ligt een beetje verscholen. Het eten is goed, en de ligging en de setting is top. Daarna gaan we terug naar huis en spelen nog een potje skip bo. Morgen gaan we op de scooter nog even naar een paar warm water bronnen en als hoogtepunt gaan we een basisschool bezoeken om wat kleine dingetjes uit te delen die wij hebben meegenomen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sharon:
    Prachtige foto's
  2. S.de Jong:
    15 augustus 2019
    Mijn mond valt open wat een prachtige foto's..
    En dat boek dat komt wel eenmaal thuis of u het vliegtuig zuig alles maar lekker op om je heen !
  3. Jenny Rietbergen:
    In een woord geweldig
  4. Mieke:
    15 augustus 2019
    Wat een prachtige foto's, geniet er de laatste dagen nog van x
  5. Connie:
    15 augustus 2019
    Iedere dag weer een heerlijk verhaal met super leuke foto’s. Wat ga ik dat missen als jullie weer thuis zijn. Nu nog even lekker genieten van jullie laatste vakantiedagen op het schitterende Bali!!!
  6. Astrid:
    Prachtig dat zwembad🤩🤩🤩