Dag 11

21 augustus 2021 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Wachten

Vandaag worden we voor de laatste keer hier wakker. Ik heb geen zin om naar huis te gaan, maar ik verheug mij wel weer op mijn eigen bed. Het bed op Curaçao was niets mis mee, maar het bed hier is iets minder comfortabel. Deze ochtend staat inpakken en testen op het programma. We beginnen met inpakken en als het meeste is ingepakt verhuizen we alle spullen naar het huisje van de buren. Deze hebben we hier ontmoet en zijn zelf duiken, maar wij mogen onze spullen bij ze neer zetten en nog even douchen, voordat we weggaan. Als we klaar zijn gaan we naar de test straat en hopen dan ootijd de uitslag te hebben, maar dat moet goedkomen. Als we in de test straat staan begint die meneer een praatje over of we het leuk hebben gehad en of we weer zin hebben naar huis te gaan. Ik antwoord dat we het geweldig hebben gehad en dat we eerst op Curaçao zijn geweest en daarna hierheen. Hij geeft aan dat de eilanden echt verschillend zijn. Als voorbeeld gaf hij aan, op Curaçao toeteren, omdat ze haast hebben en hier toeteren ze, omdat ze denken dat ze je kennen. Dat vond ik wel een hele leuke vergelijking. Na het testen gaan we naar het huis terug om te chillen en eigenlijk is de rest van de dag zo gegaan.

Scheetjes

Ik had het nog belooft natuurlijk. Ik had natuurlijk aangegeven tegenover de scheetjes te zitten en we hadden ons er ook wel een beetje op verheugd daar een balletje te slaan. Op het moment van aankomst was het daar erg stil en bleek dat ze op vakantie waren, alhoewel dat stond op de deur en op Facebook. Volgens horen zeggen is mannelijk scheetje Hans er wel maar vrouwelijk scheetje Karin er niet. Op Facebook stond dat ze op vakantie zijn vanaf 22 juli en dus zijn de drie weekjes bijna om op het moment dat wij hier dus zijn is hij nog steeds gesloten. We hebben gemaild, geappt en de beheerster van ons park heeft gebeld, maar geen gehoor, terwijl Hans wel op de baan aan het werk is. Gisteren is de beheerster van ons park er heen geweest om het hem persoonlijk te vragen. Hij zou dus vandaag op onze vertrekdag weer open gaan om 18.00. Wat een rotstreek.

Luchthaven

We gaan 14.50 richting de luchthaven als we gedoucht zijn. We kunnen de huurauto op de luchthaven inleveren en daar word hij door Peter weer overgenomen. De pickup was al wat ouder en we hadden geen zorgen of er een deukje meer of minder, nou ja minder kan natuurlijk niet, bij kwam. Niet dat we hem hebben afgetrapt, maar het is wel fijn als je iets minder bang hoeft te zijn voor een krasje of iets. Ook op dit eiland hebben we er weer ruim 300 km op gereden. Ik zou Peter aan iedereen adviseren. Nadat we de auto hebben ingeleverd lopen we naar de check in. Binnen tien minuten hebben we onze bagage afgegeven en kunnen we door naar binnen. Lekker de airco in. Nadat we door de security zijn gelopen staan we binnen. Het is hier in de kleine hal vrij druk en kiezen er toch maar voor om op het grote buiten terras te zitten. Het is daar warmer, maar er staat een flinke wind en je staat dan niet zo in de bedompte lucht binnen. We zien onze kist binnen rijden en wachten nu tot we mogen boarden.

Conclusie

Twee eilanden en twee verschillende eilanden dat mag gezegd worden. Welke van de twee onze voorkeur heeft weten we niet. Onze ervaring is nu wel dat wij op elk eiland even vriendelijk benaderd zijn, door iedereen. Wil je wat meer reuring en wat leukere strandjes zou ik voor Curaçao kiezen. Wil je echt chillen en minder doen dan zou ik voor Bonaire gaan.

1. Wendy:
    22 augustus 2021
    Wel thuis! Heb iedere dag bij het opstaan( 05.30) genoten van jullie belevenissen😁
  2. Marian:
    22 augustus 2021
    Goeie thuisreis...was leuk om met jullie mee te reizen!!
  3. Edwin:
    Goede reis terug
    Leuk om mee te "reizen"
  6. Astrid:
    22 augustus 2021
    Fijn dat jullie je belevenis hebben gedeeld met ons😘
  7. S.de Jong:
    23 augustus 2021
    En de skeetjes hadden het zo zwaar hun eigen woorden in de soap ..

Maar goed dat jullie genoten hebben ik weer van de verslagen ❤
  8. Karin:
    23 augustus 2021
    Leuk om weer met jullie mee op vakantie te mogen.
    Fijn dat jullie hebben genoten.
    Goede reis terug