Dag 7

26 februari 2022 - Sirkka, Finland

Dag 7

Vandaag word een korte blog. We hebben vandaag geskied en ja daar kan je lang over praten, maar ik denk niet dat iemand er op zit te wachten dat we eerst een rode piste hebben gedaan, daarna een stoeltjes lift, daarna een blauwe piste enz enz. Wat wel leuk om te vermelden is de rij voor een lift. De Finnen hebben deze week ook vakantie dus het is redelijk druk, maar niet te druk. Het grote verschil met de rij voor de lift met skigebieden in de Alpen is letterlijk de rij. In de Alpen is het eigenlijk geen rij, maar een op een kluitje gedrukte, ik wil als eerste door het poortje mensen. Al prikkend en duwend om zo snel mogelijk de lift in te kunnen. Hier dus niet. Hier is een rij een rij. De rij begint soms gewoon al op de piste en lijkt dus ook al heel lang, maar het gaat super snel. Niemand is ongeduldig en niemand dringt voor. Heerlijk.

Na de lunch, een koffie met gebak bij de plaatselijke bakker, zijn Brenda en ik weer gaan wandelen. Nu eindelijk hebben we het meer gezien. We weten nu de weg. Beetje laat, maar goed je snapt hem al, beter laat dan ……. Ik heb zelfs mijn drone even snel omhoog kunnen doen en snel weer naar beneden, want door de kou gaat de accu echt snel leeg.

We eten om 17.30 op de piste om daarna naar ons hotel te skiën en te wachten tot we om 19.30 worden opgehaald voor de aurora tour. We hopen dat we hem gaan spotten, maar ik zie het positief in, want als je er in gelooft komt het altijd goed. We zullen pas vannacht weer thuis zijn dus ik breng jullie morgen op de hoogte.

1. Astrid:
    26 februari 2022
    Ben benieuwd de tour vanavond 🙂
  2. S.de Jong:
    26 februari 2022
    Ik hoop het zo voor jullie een anders wil ik een foto van een ansichtkaart hahahaaa ❤️