Dag 2

25 mei 2022 - Kuta, Indonesië

Ik kwam zojuist aan in Kuta op mijn ‘Sumatra‘ reis. Check het volledige verhaal op https://www.polarsteps.com/mikesminia/4952209-sumatra/39771351-kuta?s=23b7c3af-1e0e-4ef1-9a69-f9de2c774d01

Dag 2

Bumby ride

Met een kwartiertje vertraging zijn we vertrokken van Schiphol. Ons is het allemaal meegevallen, wel merk je de duidelijke stress bij alle reizigers, maar niet te vergeten het personeel welke aan handen en voeten gebonden zijn aan alle regels en voorschriften. Zodra we zijn vertrokken begint echt onze vakantie. We zetten een filmpje op en relaxen. Dit is van korte duur, want als we boven Duitsland vliegen, vliegen we door de onweer. Ernstige turbulentie is het gevolg. Het duurt een half uurtje en dan is alles weer rustig. Het eten wordt opgediend en na het eten kijken we nog even naar de film, voor zo lang het duurt, want bij ons alle drie vallen de ogen dicht. Vijf of zes uurtjes later word ik weer wakker. De dames links en rechts van mij zijn al wakker en zitten alweer film te kijken. Als ik ook mijn film afkijk krijgen we ontbijt en duurt het nog een uurtje en dan landen we op Singapore. Een bumby ride was het, maar hij was prima.

Pedulilindung app alweer.

Als we aankomen op Singapore moeten we met z'n allen het vliegtuig uit. Hij wordt schoongemaakt, getankt, bagage eraf en bagage erbij. Lekker even de benen strekken en normaal naar het toilet. Na ongeveer een uurtje mogen we weer instappen. Als we weer op onze stoel terug zijn duurt het nog ongeveer 20 minuten voordat we achteruit geduwd worden. We taxiën ongeveer naar de polder aan en stijgen dan op. De vlucht duurt iets langer dan twee uur en krijgen zelfs nog een warme maaltijd. Na de landing, we zitten jammer genoeg helemaal achterin, lopen we achter de meute aan naar de uitgang. Hebben we alles bij de hand? We komen bij de eerste controle, heeft u het vaccinatiebewijs en uw paspoort bij u? Alstublieft. Ok we mogen verder, volgende rij, visa on arrival kopen, alstublieft hier heeft u mijn geld. Ok we gaan weer verder. Volgende rij. Dit is de paspoortcontrole. Paspoort laten zien en je vingerafdrukken laten scannen. Ok ook goed. Wat nu? Bagage. We zijn nu ongeveer één uur verder met al deze controles, maar nu zijn we klaar. Als we naar onze band lopen zien we onze tassen al rondjes draaien. Die zullen ondertussen wel misselijk zijn. We hangen de tassen op onze rug en lopen naar de uitgang. Verdorie nog een rij, wat nu weer. Of we nog wat hebben aan te geven. Nee dus en door. Precies één uur en tien minuten later staan we buiten vol verbazing buiten. Waar moet ik nou mijn pedulilindung app laten zien, daar waar die man op Schiphol zoveel moeite voor had gedaan om mij het te laten begrijpen. Waar ooh waar kan ik hem laten zien. Ik ga bijna vrijwillig weer naar binnen, maar ik kan me beheersen. Op naar het hotel.

Ananassaus

Ons hotel ligt op loopafstand van de luchthaven. Dit hebben we bewust gekozen, omdat we overmorgen weer om 5.00 op de luchthaven moeten zijn. Zo zijn we niet afhankelijk van taxi's files enz, enz, en daarbij we zijn er lekker snel. We beginnen te lopen, maar moeten ons eerst door 253 taxichauffeurs heen worstelen. Is het er geen één met een busje zijn het er wel een aantal op een scooter. Mmmmmwwwa laat maar, we lopen wel. Na een kwartiertje, het kon sneller, maar moesten even zoeken, zijn we bij onze homestay. Verscholen tussen de andere piepkleine huisjes in de nog veel smallere straatje staat onze homestay. Met een warm welkom worden we begroet en worden we met wat informatie naar onze kamers gebracht. We lopen door een smal gangetje en komen uit op de kleine maar super knusse binnenplaats met zwembad en een eigen Hortus botanicus. Het zwembad is klein, maar zo schattig. Onze kamers kijken uit op de tuin en zijn simpel, maar schoon, heel schoon. Het is inmiddels 21.30 en willen nog wel wat eten. We laten onze bagage achter en lopen richting het centrum. Het is een minuutje of tien lopen. Het valt op dat het stil is. Buiten de locals op scooters en in auto's, zie je niemand. Geen enkele toerist. We lopen verder en lopen langs een klein gezellig uitziend warungetje aan, oftewel een restaurantje bij de mensen thuis. We gaan zitten en worden zoals normaal hier allervriendelijkst ontvangen. We bestellen cola en voor ieder een bord eten, ik bami met kip en Brenda en Chloë een bord met gefrituurde kip in ananassaus. Het was allemaal heerlijk. Na het eten gaan we nog even pinnen en kopen we sofel, een lokale anti muggen spray. Het kost niets en werkt als een tierelier. We lopen weer terug en gaan douchen en naar bed. Het is 00.00 de dag is wel voorbij.

Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Saskia:
    25 mei 2022
    Hele fijne vakantie! Ik ga jullie weer volgen deze reis! Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Groetjes Saskia
  2. Monique:
    25 mei 2022
    Fijn dat t op Schiphol meeviel! Want hier waren er weer "horror" beelden getoont van mensen die 6 uur in de rij hadden gestaan.
    Heerlijk genieten nu!!!
  3. Nanda:
    Fijne vakantie!
  4. Jenny Rietbergen:
    25 mei 2022
    Heel fijne vakantie en ik kijk uit naar het volgende verslag
  5. Astrid:
    25 mei 2022
    Geniet van jullie vakantie!
    Ik Geniet ook weer mee met jullie verhalen!
  6. Harry:
    26 mei 2022
    Geniet er maar lekker van. Het is hier ...... :-)