Dag 12

8 augustus 2018 - Swakopmund, Namibië

Quad

Vandaag gaan we quad rijden in de duinen van Walvisbaai. Nou ja eigenlijk gaan we quad rijden en kleine dieren zoeken. Na een uitleg van twee miljoen jaar, oooh nee het ging over de geschiedenis van twee miljoen jaar, gingen we naar de quads.
Vanaf twaalf jaar mag je hier op een 125 cc quad de woestijn in. Chloë had zich er dan ook enorm op verheugd. Handschoenen aan, skibril op en gaan. Eerst 100 meter over de verharde weg en dan de duinen in. Chloë had het aardig snel onder de knie en racede voor mij uit. Brenda heeft er zo en zo geen moeite mee dus die reed ook lekker mee. Na ongeveer een kwartiertje rijden reden we naar de rand van een hoge duin. 33% naar beneden. Hoger niet, dat kan blijkbaar niet met de duinen hier, maar goed 33% is ook steil. Chloë deed het zonder twijfel. Daarna gingen we weer verder. We hadden een tour geboekt met uitleg over diertjes en geschiedenis van het gebied. Nou geschiedenis heb ik ook geschreven, want ik heb nog nooit zo lang naar geschiedenis geluisterd, zelfs niet als je mijn hele middelbareschooltijd bij elkaar op telt. Deze man was goed in het uitleggen van de geschiedenis van Namibië. Het was wel heel erg interessant, maar met een stuiterbal naast je die alleen maar wilde rijden duurde het verhaal net even te lang. Al met al heeft de hele tocht meer dan drie uur geduurd. Het was het geld dubbel en dwars waard.

Shoppingmall

Ja die heb je hier ook. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je die ook van binnen bekijkt, al is het alleen maar om nog wat warme kleren te kopen. Je zal wel denken daar heb je hem weer met z'n kou, dat weetje toch als je in de winter naar Namibië gaat. Dat klopt wij wisten dat het koud zou zijn in de nacht, maar overdag zou het rond de 22 graden zijn, althans dat is het gemiddeld. Nu zitten we al een aantal dagen in 14/15 graden met een wind kracht 6 vanuit de zuidpool. We gaan dus even een lange broek en trui kopen voor Bren, maar wie Bren kent weet natuurlijk dat dat daar dan niet bij blijft. Met twee grote volle tassen met kleding verlaten wij de shoppingmall, want het was zo goedkoop.

Amerika

Na wat geshopt te hebben rijden we vanuit Walvisbaai weer terug naar Swakopmund waar we nog even langs de beroemde vuurtoren rijden. Nou ja vuurtoren zeg maar gerust vuurtorentje. Ik denk dat de brandaris groter is, in Madurodam. Na de wandeling door het altijd gezellige Swakopmund gaan we terug naar onze b&b om ons even te douchen en klaar te maken voor het diner in een tent twee straten bij onze b&b vandaan. We zitten daar zo goed als alleen en bestellen alle drie een hamburger, drie verschillende dat dan wel, maar de maat was het zelfde, groot, heel groot. Daar hoef je dus niet voor naar Amerika. Na het eten nog een kaartje gelegd in de b&b, om daarna snel naar bed te gaan om morgen ochtend vroeg weer naar Walvisbaai te gaan voor een tocht op een catamaran om op zoek te gaan naar zeehonden, dolfijnen en walvissen.

Welterusten

1. Jenny Rietbergen:
    8 augustus 2018
    Wat een fantastische ervaringen geven jullie je stoere dochter mee, te gek.
  2. S.de Jong:
    8 augustus 2018
    Lief stuiterballetje wat was je stoer op dat monster 💪💋

Uitleg van 2 miljoen jaar ook gewoon. 🤣😂🤣😂
    En hoor het Bren zeggen t hier zo goedkoop Miké😋🤪💋💋💋
  3. Irene:
    8 augustus 2018
    Van leeuwen zou trots op je zijn geweest, zo goed geluisterd!
    Stoere dame zo die berg af!!
    Veel plezier morgen, hopelijk zie je wat aan boord van de catamaran!
  4. Jacqueline Bos:
    8 augustus 2018
    Het was toch de bedoeling dat je kleding zou achter laten Bren 🤔 zo stoer rijden p een quad en wat een geweldige omgeving. En Mike wat een heerlijke verhalen elke dag super leuk om te lezen.
    Nog heel veel heerlijke dagen gewenst dikke kus 😙
  5. Patricia:
    Stoer hoor van Cloë!!
  6. Danielle:
    😂😂😂😂😂💋❤️
  7. Saskia:
    9 augustus 2018
    Gaaf hoor! En Bren, extra koffer mee op de terugweg? Misschien zijn die ook wel zo goedkoop, hahahaha! Veel plezier vandaag bij het spotten van dolfijnen, walvissen, zeeleeuwen (die laatste zie je in ieder geval genoeg met een half miljoen voor de kust :-) )
  8. Geertje:
    9 augustus 2018
    Wauw wat gaaf dat wil ik ook wel
  9. Geertje:
    Ik hoor het Brenda zeggen het kost maar 😂😂😂😂😂💋
  10. Sven:
    9 augustus 2018
    Cloë ziet eruit als heldhaftige Prinses Leia op zo’n PodRace-voertuig op de planeet Tatooine. Maar dat is alleen te begrijpen als je Star Wars hebt gezien. Waanzinnige ervaring, jongens! Moeten we wat warme kleding opsturen Mike? Help Namibië de winter door. Als jullie moeten klûnnen dan zie ik ook graag de foto’s tegemoet. Have fun!
  11. Aukje:
    9 augustus 2018
    Dag 12 was weer een happy Day! Je vrouwen doen het super hè, Mike. Wat heerlijk dat Brenda wat heeft kunnen shoppen . Ik weet dat een vrouw daar blij van wordt. Dus!!
    Veel plezier maar weer.
  12. Sharon: