Nog 1 nachtje slapen

22 mei 2022 - Thuis, Nederland

Goed nieuws

Het was 70 dagen voor vertrek, het goede bericht waar wij op wachten zat in de pijpleiding, maar zal het zo goed zijn dat we ook kunnen gaan plannen? Brenda heeft goede hoop. Ik ben sceptisch. Het is 60 dagen voor vertrek en de goede berichten druppelen door. Wel/niet in quarantaine, wel/niet testen, wel/niet doorvliegen naar een ander eiland. Eindelijk vind ik een YouTube filmpje waar alle nieuwe maatregelen worden vertaald naar het Engels. Het is goed nieuws.

It giet oan.

Drie jaar geleden, alles was geregeld en geboekt. Net zo als ieder ander moesten we alles annuleren, maar we zouden revanche nemen. Ooit gaan we deze reis maken dachten we. Natuurlijk hebben wij in de corona periode niet stilgezeten, zoals jullie wel hebben gelezen, we hebben gedaan wat kon en met wat beperkingen was het ons allemaal meegevallen. Nu gaat het wel echt gebeuren. Onze volgende reis is klaar voor aanvang.

Sumatra here we come.

We luisteren het YouTube filmpje van Ocky op Bali af en juichen. Als we horen dat alle beperkingen waar wij eventueel last van zouden hebben eraf zijn. Er is één klein dingetje wat eigenlijk niet onze voorkeur heeft, maar niet onoverkomelijk. Vliegen moeten we via Bali. Een rechtstreekse vlucht naar Bali is een eis voor Indonesië om daar een Visa on arrival te kunnen kopen. Andere luchthavens hebben dat nog niet. Vliegen via Kuala Lumpur en dan naar Medan kan dus niet. We blijven dan eerst twee dagen op Bali om even te acclimatiseren. Eén dag gaan we dan ook lekker met de taxichauffeur op pad die ons vorige vakantie ook had gereden. Na twee dagen vliegen we dan verder richting Sumatra om daar bijna drie weken rond te reizen. Alles is nu al geboekt, vluchten accommodaties, slapen in de jungle, taxiritten en bountystranden.

Nog één dag en dan zijn we er weer.

Ps, op dit moment zijn er heel veel regels versoepeld waar wij toen nog geen rekening mee konden houden, maar net zo als Rutte moesten wij het nu doen met de informatie van 60 dagen geleden.

Ps 2, vanaf deze reis ga ik ook de blog bij houden op polarsteps. Ik zal elke dag het verhaal ook op polarsteps zetten. Ik heb hier nog geen ervaring mee dus weet nog niet zo goed hoe dat werkt en wat voor jullie prettiger is om te lezen. Ik hoor graag jullie reacties erover.

Volg me op mijn reis ‘Sumatra‘ via https://www.polarsteps.com/mikesminia/4952209-sumatra?s=23b7c3af-1e0e-4ef1-9a69-f9de2c774d01

1. Romy Djojosoetirto:
    22 mei 2022
    Alvast een goede reis en een hele fijne vakantie toegewenst vanuit Porto!
    Enorm fijn voor julllie dat nu alles geboekt en gepland is.

🌞
  2. Sharon:
    22 mei 2022
    Eindelijk is het zover.... ga genieten.
    Hele goede reis, ik verheug me op jullie verhalen.😘
  3. Jenny Rietbergen:
    22 mei 2022
    Een fantastische vakantie gewenst en ik wacht met spanning op de verslagen.
    Dikke knuffel van ons
  4. Manon:
    22 mei 2022
    Eindelijk is het dan zo ver!!! Heel veel plezier met dit avontuur en maak veel mooie herinneringen 🙋‍♀️ (niet alleen voor jullie zelf maar ook voor de leesfans natuurlijk)
  5. Heidi:
    22 mei 2022
    Ik wens jullie een mooie reis met veel avonturen op een vd prachtigste eilanden ter wereld.Fijn dat het nu wel door kan gaan!
  6. Wendy:
    Fijne vakantie!
  7. Monique:
    23 mei 2022
    Genieten weer!!! Hele fijne vakantie en veel foto's is zeer wenselijk!!!😊
  8. Aryan:
    24 mei 2022
    Mike,

Polarsteps is een heel mooi reisblog, wij gebruiken het al een paar jaar.