Dag 0

8 augustus 2021 - Thuis, Nederland

Dag 0

Gaan jullie nog op vakantie? Misschien wel de belangrijkste vraag dit jaar na, laten jullie je vaccineren of ben je al gevaccineerd. Laat ik voor de belangrijkste vraag de angel er maar vast uittrekken. Ja wij zijn gevaccineerd. Zo dat is er uit. Nu dit geregeld is komen we vanzelf op de tweede vraag, welke door deze blog waarschijnlijk al beantwoord is, ja wij gaan op vakantie.

Wij hadden natuurlijk in eerste instantie, na ons avontuur van vorig jaar in Portugal, gehoopt dat we dit jaar wel naar Sumatra zouden kunnen. Dit bleek een utopie. Aangezien wij voor ons zelf toch wel snel tot de conclusie kwamen dat dit niet ging lukken gingen wij op zoek naar een alternatief. Zoals vele lezers wel weten willen wij niet stil zitten, maar het moet wel mooi weer zijn. De hele dag bakken kunnen wij, Chloë en ik, niet. Brenda kan dit wel, maar ook Brenda wil wel wat zien. Vorig jaar in Portugal kwamen we erachter dat we wel van rust houden, maar het alleen zijn in een villa ook niet ons ding is. Er moet dus wel een beetje reuring zijn, maar niet te veel. Er moet zon zijn en je moet iets kunnen ondernemen. Brenda heeft het met Chloë natuurlijk al één keer geprobeerd drie jaar geleden, maar kwam toen in Costa Rica uit, twee jaar geleden hadden we het wederom geprobeerd, maar nu met z'n drieën, toen kwamen we in Brazilië uit. Dit jaar, toen we de tickets kochten, dit was op een laag moment in de cijfers, dachten we dit gaat zeker lukken. Nadat we de tickets hadden gekocht en de cijfers weer omhoog gingen begon het twijfelen. Hebben we hier wel goed aan gedaan, was dit wel een goede keuze. Niemand kon het zeggen. We zien het wel. Verheugen kon ik me er niet op. Eigenlijk op dit ogenblik van schrijven begin ik me pas te beseffen dat we echt gaan. Wel met test, dat is wel een vereiste, maar we gaan.

Wat gaan we doen dan? We gaan naar Curaçao, eindelijk, maar dat niet alleen. Curaçao alleen is te makkelijk, Bonaire stond ook nog op ons lijstje dus die pakken we ook gewoon mee. Een weekje Curaçao en zes dagen Bonaire. Vliegen van Amsterdam naar Curaçao dan vliegen met DiviDivi naar Bonaire en van Bonaire weer naar Amsterdam. Zo hebben van we beide eilanden gezien en geproefd. Deze middag, zondag, moeten we testen, max 72 uur van te voren en dan kunnen we. Het echte verheugen is nu begonnen.

Ik hoop wel weer wat lezers te krijgen, ongeacht of je het er nu mee eens bent of niet, maar als ik het nu zo bekijk, ik zit liever in een gele omgeving met zon, zee, strand en nieuwe indrukken, dan hier in rood met regen, wind en een beetje zon.

1. Saskia Vaneer:
    8 augustus 2021
    Gelijk hebben jullie! Kijk er naar uit om jullie avonturen te lezen. Leuke bestemming Curaçao, ben benieuwd🤗
  2. Mieke:
    8 augustus 2021
    Fijne vakantie, wij zitten sinds gisteren in Frankrijk en wachten op het mooie weer dat vanaf morgen voorspelt wordt 🌞
  3. Marian:
    8 augustus 2021
    Fijne vakantie...wordt vast weer een mooie reis!!
  4. Heidi:
    8 augustus 2021
    Ben benieuwd hoe jullie Bonaire en Curaçao ervaren.Wordt vast weer een avontuurlijke reis.En nix aantrekken van wat een ander vindt, gewoon gaan maar doe wel voorzichtig!
  5. Jenny Rietbergen:
    8 augustus 2021
    Nou luitjes wij volgen jullie weer hoor
  6. Astrid:
    8 augustus 2021
    Eindelijk weg! Heerlijk! Geniet er lekker van en ben benieuwd naar jullie avonturen 😘
  7. Harry:
    8 augustus 2021
    Jullie hebben groot gelijk, lekker op vakantie en dik vet genieten. Lekker er vol voor gaan. :-)
  8. Anja:
    8 augustus 2021
    Fijne vakantie gewenst en ik verheug me alweer op de verhalen!
  9. S.de Jong:
    9 augustus 2021
    Leef!❤
    Heerlijk ik kijk er de komende 16 dagen naar uit om in de verslagen te kunnen meereizen schatten geniet en be safe ! Kus San
  10. Hannie dannarag:
    9 augustus 2021
    ik zeg geniet ervan wat een ander er ook van vindt
    heel veel plezier n geniet ervan dat hebben jullie dubbel en dwars verdiend
  11. Patricia:
    12 augustus 2021