Dag 1 vlucht en aankomst

28 juli 2018 - Windhoek, Namibië

Dag 1

Wat een vlucht, wat een vlucht. Het was heerlijk. Lekker gegeten en ook nog eens goed geslapen. Zelfs Chloë.
Na een tussenlanding tussen de krottenwijken van Luanda, Angola, mochten wij nog twee uur genieten van een super mooie heldere vlucht over Namibië zodat wij al erg veel herkenningspunten zagen waar wij straks langs rijden.

Wachten, Ja dat dan weer wel.

Aangekomen op de luchthaven van windhoek, moesten wij uiteraard door de douane. Daar moet je dan wel even de tijd voor nemen. Als je niet zoveel haast hebt om het vliegtuig uit te gaan, wij dus, dan sluit je achteraan in de lange rij voor de controle. Deze controle gaat duidelijk op zijn Afrikaans, lekker rustig zonder stress. Nu hebben wij de tijd, maar mensen achter ons die maar negen dagen Namibië doen hadden toch wel redelijk de pest in. Ik werd alleen maar vrolijker. Werd mij trouwens niet in dank afgenomen.

Geen auto

Nu snel door naar de autoverhuur om een auto voor twee dagen te huren om een beetje door Windhoek te crossen. Onze 4x4 kunnen wij pas maandag ophalen. Na ongeveer 2 uur wachten op een huurauto, het gaat weer eens anders dan anders, konden we met onze tijdelijke huurauto voor twee dagen naar Windhoek rijden. Links rijden en rechts zitten, met een stuur, is toch even anders dan thuis. We hebben er ongeveer 40 minuten over gedaan en een hoop getoeter (niet door mij) om bij onze eerste guesthouse te komen. (Normaal een uur)

Teleurstelling

Aangekomen bij onze guesthouse Rivendell in Windhoek werden wij ontvangen door een allervriendelijkste mevrouw. Nadat wij onze auto op de bewaakte parkeerplaats hadden geparkeerd kregen wij een rondleiding en uitleg over het complex. Het is heel kleinschalig met het gevoel alsof je thuis komt. Je mag gebruik maken van de keuken, eetkamer en tv kamer. Tevens mag je gewoon alles uit de koelkast pakken wat je wilt, ook de wijn kan je per fles of glas pakken. Wij hebben dus meteen een fles gepakt en een glas ingevuld. LoL nee natuurlijk dat doen we niet, nee echt niet. Eerlijkheid duurt het langst. Daarna kregen wij onze kamer en ook dit was perfect. Het was ondertussen drie uur en zijn nog eventjes bij het zwembad gaan liggen, of liever gezegt geslapen. We weten het nu al Rivendell is echt geen teleurstelling.

Wasabi

Chloë wilde in Nederland al heel lang sushi eten, maar het kwam er niet van. Nu hier in Windhoek, ja ik weet het klinkt dom, moesten wij sushi eten. Via de receptie kwamen wij bij een sushi tent terecht. De sushi was echt verrukkelijk. Zelfs Chloë, mijn kanjer, kon het gewoon niet laten om ons alle drie tot tranen toe te laten lachen. Ik denk nog dat de bediening daar nu nog over praat, terwijl ik deze blog op onze kamer zit te typen. Chloë heeft het onmogelijke gepresteerd, tijdens haar eerste hap sushi kreeg ze het voor elkaar om bij haar hap een bolletje wasabi van 2x2cm naar binnen te werken. (Foto is bijgevoegd bij de foto's) Chloë gaf geen krimp en ik moest echt de foto terug kijken of er echt wel wasabi lag. Ja dus. Dikke tranen over onze wangen. Echt ik Heb zelf ook de wasabi geproeft en deze was echt heet. Heel heet.

Kruik

Nu tijdens het typen van deze blog moet ik stiekem nog lachen.
We zitten dus nu in onze kamer aan de koffie. Chloë had het koud en was het echt zat na zo'n gebroken nacht. Nadat wij bij de receptie waren geweest om aan te geven dat we terug waren, vond ik zelf fijn, kreeg Chloë een kruik mee. Vanmiddag lagen we nog in onze bikini/zwembroek bij het zwembad en nu is het gewoon koud, zeg maar onder de 10 graden.

Ik zeg, ik weet niet of ik het volhoud, maar voor vandaag zeg ik tot morgen.

1. Monique:
    28 juli 2018
    Geweldig geschreven 😊😆...fijn dat jullie goed aan zijn gekomen en dat jullie het tot nu toe goed bevalt. Die sushi zag er overigens heerlijk uit!! Genietse verder en ik kijk weer uit naar t volgende verslag!! Liefs moon
  2. Irene:
    28 juli 2018
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn!
    Geniet van jullie vakantie!!
    P.s de sushi ziet er niet verkeerd uit!
  3. Sharon:
    28 juli 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. !
    Het grote genieten kan nu echt gaan beginnen.
    Heel veel plezier.
    X
  4. Jenny Rietbergen:
    Leuk geschreven hoor. Fijne start zo met veel lol. 😘
  5. S.de Jong:
    29 juli 2018
    Wat héérlijk om je/jullie te horen/ lezen!
    Keer of 3 popte jullie op vandaag en voilla daar is het reisverslag..
    Dag 1 het is een feit lang op gewacht ,zo naar uitgekeken ,zo goed voorbereid en zo hard voor gewerkt , want dat doen jullie !
    ik zeg genieten met de grote G!
    En stiekum geniet ik net zo hard met jullie mee :)
    en nu maar hopen dat je , ook al heb je aan vrijwel alles gedacht😋 dat je ook aan iets Digestief gedacht hebt om mee te nemen in dit geval voor jullie prinses 🤣😂🙈 dikke kus voor alledrie de 💋💋💋
  6. Wilco Minnebo:
    29 juli 2018
    Wel de laatste plaats waar je sushi verwacht 😂😂
    Ziet er trouwens wel erg lekker uit hoor
  7. Danielle:
    29 juli 2018
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Lekker genieten nu! Chloe, goed kijken hoe de Sushi gemaakt is he? Doen we het thuis na! Maar zonder bolletje wasabi hoor!😱😱😱
  8. Patricia:
    29 juli 2018
    Wat fijn dat Rivendell goed bevalt, dat maakt gelijk een mooi begin van de vakantie.

En stoer dat Chloë dat voor elkaar heeft gekregen met die wasabi 🤣
  9. Anja:
    29 juli 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het is heerlijk om te lezen. Alsof we ook een beetje meereizen. De sushi ziet er heerlijk uit. Complimenten voor Cloe. Ik doe het Cloe niet na.
    Dag 1 is geslaagd. :-)
  10. Jacqueline Bos:
    29 juli 2018
    Wat fijn dat er voor alledrie plek was in het vliegtuig en dat jullie goed zijn aan gekomen. Lekker genieten en dat hebben jullie ook verdiend van 4 weken vakantie. Ziet er super mooi uit en de sushi heerlijk.
    Dikke kus 😘😘😘
  11. Geertje:
    29 juli 2018
    Super ziet er allemaal goed uit geniet er maar van dikke kus
  12. Myriam:
    29 juli 2018
    Wat leuk geschreven en fijn dat de vlucht zo goed is gegaan. Alles is anders dan jullie gewend zijn, dat maakt de rondreis zo bijzonder. Geniet er vol op van met elkaar en speciaal de groetjes van Fabiënne aan Chloë (kunnen ze samen eens Sushi eten in NL).
  13. Astrid:
    29 juli 2018
    Goed aangekomen! Het genieten kan gaan beginnen!😘
  14. Jaap:
    29 juli 2018
    Leuk om te lezen hoe jullie het hebben. Geniet er nog lekker van...grtjs Jaap
  15. Aukje:
    29 juli 2018
    Wat een enthousiast verhaal. Fijn dat jullie nu al kunnen genieten van al die leuke ervaringen. In ieder geval een mooie start van een wel verdiende vakantie!!
    Enig om ook een beetje mee te mogen genieten. Have fun!!!
  16. Anita:
    29 juli 2018
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. En nu lekker toeren 😄. Mooie indrukwekkende gaan zien; en van alles en iedereen genieten.
  17. Erica brink:
    30 juli 2018
    Wat een heerlijke verhalen,jullie genieten echt