Dag 20

Ontbijtboot

Na een heerlijke nacht onder de klamboe beginnen we vandaag met een heerlijk ontbijt, en wat voor een ontbijt. Ontbijten op een boot midden op de Okovango tussen de nijlpaarden en de krokodillen. Dacht je dat je reis al compleet was, krijg je dit.
Na het ontbijt staat er een game drive op het programma bij het mahango natuur park met onze eigen 4x4.

Eindelijk vast

Na de verplichte entreegeld gaan we op zoek naar het luipaard. Deze scheen gisteren gespot te zijn bij de waterdrinkplaats. Vijftien kilometer naar rechts en daar zou het moeten zijn. Waterdrinkplaats gevonden na anderhalf uur rijden, maar geen luipaard gezien. Wel een aantal antilopen die wij nog niet eerder hadden gespot. Nu weer vijftien kilometer terug om vanaf de hoofdweg nu links te gaan. We doen daar iets sneller over ondanks dat we even vast komen te zitten in het zand. We rijden continu in twee wiel aandrijving en door de langzame snelheid stonden we dus gewoon stil. Nu vier wiel aandrijving en lage giering aan. Dik vet gas erop, nee gewoon rustig wegrijden. Appeltje eitje zo er weer uit. Vanaf de hoofdweg gaan we nu links richting de rivier, daar schijnen een hoop dieren te lopen vanwege ondergelopen stukken land. Er liepen inderdaad een hoop dieren, wel veel dieren die we al hadden gezien, maar ook een aantal nijlpaarden die blijkbaar geen last van de zon hadden. Ze lagen gewoon lekker op het land te zonnebaden.

Baobab

Na een aantal kilometers door langs de rivier te hebben gereden gingen we onderweg naar één van de grootste baobab bomen. Van het park, van Namibië, van Afrika of van de wereld weet ik dan niet, dat stond er niet bij. Er stond alleen giant bij en dat was hij ook inderdaad. Baobab lijkt op een boom die met zijn wortels naar boven groeit. Het schijnt ook echt dat ze dat in Afrika denken. God was moe of boos en daarom heeft hij de bomen onderste boven geplant.

Waterval

Na het park wilden we nog even naar de poppa falls. Dit is een verzameling kleine watervalletjes in een zijtak van de Okovango. Het verval is niet groot, maar als je hier toch bent kan je het maar beter hebben gezien. Ik was niet plan er nog een keer voor terug te komen. Alhoewel ik dan wel weer terug in Namibië ben, dat is dan wel een goed idee. De watervalletjes waren ook echt watervalletjes het zijn wat rotsblokken in het water die de stroming wat veranderen. Het was tussen de rotsen wel diep, want de lokale bevolking zwom er in en dook ook echt van de rotsen af. Na een water ijsje die wij daar bij het poppa falls lodge complex konden kopen zijn wij weer teruggereden naar onze eigen lodge om weer even te genieten van onze relax middag. Het was immers alweer drie uur.

Geen water

17.30 het word tijd om de douche op te zoeken voor het diner. Voor het eerst deze vakantie hebben we geen warm water. Jeetje wat vervelend even een paar grote gloeiende godvers tijdens het in soppen, maar dan tijdens het afspoelen denken, hier achter staan ze zich tussen de nijlpaarden en de krokodillen in de rivier te wassen. Wat maakt dat straaltje koud water eigenlijk uit.

Springbokkie

Het avondeten was weer super het hoofdgerecht, Thaise kip met rijst, was wederom perfect. Hier weten ze ook weer wat groente is. Ook hadden we er weer lekker salade bij. Het was dus weer perfect. Na het eten gingen we weer, net zo als gisteren, bij het haardvuur zitten. Leuke gesprekken krijg je dan met andere gasten. Een groep jongelui van in de 20 uit Duitsland een groep Amerikanen die worden rondgeleid door een blanke Namibiër. Op een gegeven ogenblik besloot ik twee springbokkies te halen. Bij de bar zaten nog twee groepen Duitsers die het springbokkie ook nog niet kenden. Bij het haardvuur terug werd het springbokkie ook vreemd bekeken dus binnen twee slokken van ons stond de barkeeper weer tien springbokkies te maken. Hij zal blij met ons zijn geweest. Een biertje gaat sneller.
Morgen ochtend gaan we weer een ander natuurpark opzoeken, aan de andere kant van de rivier en hopen daar weer een hoop dieren te spotten. Het park is alleen gemaakt voor een 4x4 dus we gaan er het beste van hopen.

Welterusten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Aukje:
    17 augustus 2018
    Geweldig, Mike. Ik geniet nog steeds van je verhalen en je ethousiasme daarin. Wat heerlijk dat jullie iedere dag genieten en dat het nog steeds niet voorbij is. Gewoon vandaag en morgen weer genieten! Xxx
  2. Saskia:
    17 augustus 2018
    Leuk avontuur weer! En wat bijzonder om een liggende giraffe te zien! Succes en veel plezier met jullie eigen game drive vandaag!
  3. Jenny Rietbergen:
    17 augustus 2018
    Elke dag heerlijk om je verslag te lezen.
  4. Patricia:
    17 augustus 2018
    Baobab.. ik typte het alweer bijna in google hahaha ik leer wel veel van jullie reisverhalen!!
  5. S.de Jong:
    19 augustus 2018
    Baobab krijg direct trek in een Bapou broodje met hete saus 🤣😅👍 wat schrijf je toch fijn leest zo lekker weg ook xxx be safe