Dag 6

3 augustus 2018 - Karas Region, Namibië

Rustdag

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties, we lezen ze allemaal. Voor jullie doe ik het nog, want ik ben het al zat. Nee grapje ik vind het erg leuk om te doen.

Vandaag hoeven we niet te rijden, maar we doen het toch. We blijven vandaag nog een nachtje in het flinstone dorp slapen, maar dat wil niet zeggen dat we bij het zwembad gaan liggen. De fish river canyon bezoeken is vandaag ons doel. We beginnen onze dag met een heerlijk ontbijt in het hoofd gebouw. Waarna wij vertrekken voor een rit van 60 kilometer naar Ais-ais, daar waar de canyon begint. Ais-ais staat tevens bekend als hotspring. Het water wat daar uit de grond komt is 65 graden.
Alleen de rit erheen was alle kilometers al waard. Wauw, weer de ene na de andere mooie vergezichten. Tevens hebben we weer wat zebra's en Oryxen gezien. Bijna bij Ais-ais aangekomen gingen we maar even op de rem voor een overstekende sprinkhaan, voor de vrouwen, maak je hand als vuist en je weet hoe groot hij was. Ik zeg voor de vrouwen, want als ik een mannen vuist zeg overdrijf ik.

Ais-ais

In Ais-ais aangekomen hebben we even een rondje gelopen op de prachtige camping die daar ligt. Tevens even het hete water, ja hand verbrandend heet, gevoeld. Ze hadden dus niet gelogen. Buiten dat Ais-ais gewoon heel erg mooi is, is het ook het eindpunt van de fish river canyon trial hike, een wandeling die 80 kilometer verder in Hobas begint en die in Ais-ais eindigt. Dwars door de canyon. Hobas overigens daar gaan wij zo naar toe. De hike duurt 5 dagen en met een paar stevige schoenen, veel water en een rugzak met tent loop je ongeveer 18 kilometer per dag. Nou laat maar. We gaan wel met de auto.

Niet naar beneden kijken

Onderweg naar Hobas zien wij links van ons de canyon vanaf de zijkant. Ongelofelijk mooi. Voor de thuisblijvers overigens, overal waar je komt moet je jezelf registreren. Bij elke accommodatie, maar ook in elk nationaal park. Dus in Ais-ais, maar ook weer in Hobas moesten wij ons inschrijven en uitschrijven. Zo weten ze eigenlijk altijd waar je voor het laatst bent geweest. Tevens moet je in elke accommodatie op schrijven wat je volgende bestemming is. Wij weten niet of dit overal ter wereld gebeurt bij een rondreis, maar voor ons is het nieuw.
Aangekomen op het uitzicht punt word onze adem ons ontnomen door het enorme uitzicht. Voor mensen met hoogtevrees is dit dus geen punt om naar beneden te kijken.
Voor de nieuwsgierigen, vandaag is onze eerste drone dag geweest. Er staat toch op veel punten dat het niet is toegestaan om hem te gebruiken en ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf af en toe ook wel een beetje bezwaard voel om hem te gebruiken.
Ik zal zodra de Wi-Fi iets beter is kijken of ik een stukje kan uploaden, dus Sven, nog even geduld.

Relaxen

Na Hobas gaan we terug naar Fred en Wilma om nog even bij het zwembad te chillen. Om 17.00 begint de zon onder te gaan en word het echt koud. Dan kunnen we dus nog mooi even een wandeling buiten het complex maken tot het echt donker word. Donker ja dat word het hier. Niet een beetje donker, maar zo donker dat wanneer je je armen strekt je hand niet meer kan zien. Dus we moeten wel even doorstappen. We maken een mooie wandeling van ongeveer een uurtje en zijn zo mooi voor het donker terug. Tijdens de wandeling lopen we een kloof in, waar normaal ook dieren leven. Nu niet want wij hebben Chloë mee. Die zorgt er wel voor, met haar geouwehoer, dat er in geen velden of wegen meer een dier te bekennen is. Behalve dan van die dikke sprinkhanen, die blijven gewoon op een tak zitten.

Laatste avondmaal

Het is niet te hopen, maar voor ons hier wel. We gaan hier ons laatste avondmaal nuttigen om morgen weer een rit te maken van 285 kilometer naar Aus. Naar de accommodatie waar ik het meest naar uit heb gekeken. Eagles nest van Gondwana. Huisjes die echt helemaal alleen staan, met niets of niemand in de buurt. Het complex heeft 8 huisjes die ongeveer een kilometer uit elkaar staan. Waar we zelf ook weer aan de braai gaan, maar we drinken nu eerst nog een springbokkie.

Wa lalapo

Ps. ik ga er niet van uit dat ik morgen Wi-Fi heb.

1. Marjolein Dubbeld:
    3 augustus 2018
    Heerlijk om zo mee te reizen. Gave vakantie.

Groetjes vanuit Australië.
  2. Saskia:
    3 augustus 2018
    Shoot!!!! Die ben ik laatst vergeten - Springbokkie 😁 Vergeten jullie de Don Pedro niet? 😉 Leuke dag weer geweest! Heel benieuwd naar de foto’s van Eagles Nest. En gewoon de drone gebruiken als er verder niemand is, al kan ik me jullie gevoel ook wel indenken hoor! Rij voorzichtig! 💋
  3. Connie:
    Morgen geen Wi-Fi??? Dat houdt in geen verhaal :-(
    Heerlijk dat jullie zo genieten!!!!
  4. Irene:
    3 augustus 2018
    T is nu al en jaloers makende reis!! Heel veel plezier nog!!
  5. Jenny Rietbergen:
    3 augustus 2018
    Voorzichtig aan weer op weg naar eagles nest. Groetjesss
  6. S.de Jong:
    3 augustus 2018
    Zo groot als een dames vuist 😱 met gierende banden verder ook🤣 die donkerte in africa staat mij nog zo bij dat je opzij kijkt ze voelt en niet ziet tot....... ze gaan lachen die parel witte tanden mijn God hartverzakking daar gehad terplekke 🤣🤣🤣🤣😱😎
  7. Wilco Minnebo:
    3 augustus 2018
    Heb je je drone al laten vliegen daar mike
    Daar wil ik wel even stukje van zien
    Veel plezier
  8. Monique:
    3 augustus 2018
    Heerlijk om jullie belevenissen weer te lezen. Maareh...mannen vuist of vrouwenvuist ik wordt ook niet vrolijk bij het zien van zo een gribus sprinkhaan😲
    Goede reis weer verders!!!
  9. Anja:
    3 augustus 2018
    Het is iedere keer weer genieten als ik weer een hoofdstuk van je documentaire heb gelezen. Fijn dat het iedere dag voor jullie boven verwachting is.
    Kan niet wachten op het volgende hoofdstuk. Veel plezier!!
  10. Els:
    Mooi verhaal👍
  11. Jacqueline Bos:
    3 augustus 2018
    Wat een super leuke en heerlijke vakantie en wat beleven jullie veel.
    Heel leuk om te lezen.
    Mooi dat je nog tijd vind tussen al die kilometers om nog zulke mooie en gezellige verhalen te schrijven Mike.
    Nog vele mooie kilometers 😎😎😎
  12. Aukje:
    3 augustus 2018
    Aan plezier daar geen gebrek. Top voor jullie. Snap dat je morgen geen wifi hebt en je kunt ook zeker een dag niet schrijven zonder excuus.😁Neem ook je rustmomentje😚
  13. Sven:
    3 augustus 2018
    Wie schrijft, die blijft! Leuke verhalen ga zo door. Sprinkhaan zo groot als een vuist, weliswaar damesvuist, maar toch. Mag ik even bedanken🤨! Op de foto leek het wel een drone by the way. Nog even een verzoeknummer, hahaha. Als het zo enorm donker is (Donker Afrika he dan kan je dat verwachten) dan zullen jullie ongetwijfeld een fantastische sterrenhemel kunnen zien? Melkweg etc? Nou Livingstone en de familie veel plezier weer🤟🏽
  14. Myriam:
    4 augustus 2018
    Wat mooi geschreven weer ... en Chloë die heerlijk blijft kletsen bij het wandelen. Zo herkenbaar!