dag 13

20 augustus 2020 - Thuis, Nederland

Vandaag valt er niet veel te vertellen. Vandaag hebben we ingericht om een kadootje te kopen voor Noa zoals elke vakantie. We zoeken op google een mooie dierenwinkel op en stappen in de auto. Het is twintig minuten rijden en rijden lekker binnendoor. In de winkel krijgen we natuurlijk het hele riedeltje van mondkapje en desinfecteren. We zijn er inmiddels helemaal aan gewend. We zoeken wat spulletjes uit, Bren en ik, en ook Chloë koopt wat van haar eigen geld. We rekenen af en rijden dan richting São bras de Alportel, het dorpje waar wij naast zitten. We hebben nog steeds het dorpje nog niet gezien en hebben ook nog steeds de pastel de nata niet op de foto. Het is een bekende lekkernij uit Portugal en hebben deze al een aantal keer gegeten, maar nog steeds staat hij niet op de foto. We parkeren midden in het centrum van São bras op een enorm schattig pleintje met een aantal lege terrasen. We willen ergens gaan zitten, maar lezen op een sticker op tafel dat ze niet bedienen, maar je kan afhalen bij de kassa. Bij de kassa die schuilgaat achter plexiglas bestellen we onze lekkernijen en koffie. We gaan zitten en maken eindelijk de foto, eten en drinken alles op en gaan terug naar huis.

Voor de rest was onze dag een luier dag. Beetje hangen, beetje zwemmen, beetje overgooien en een beetje lezen. Het hoogtepunt van vandaag was toch wel dat Chloë mij adviseerde om nagelversteviger op mijn nagels te smeren. Waarom weet ik niet, vind ze zelf stevig genoeg, maar ach laat haar maar lekker kliederen. Nu loop ik dus met glimmende nagels in de rondte. Ben ik er weer in getrapt.

Morgen gaan we naar de capela dos Ossos in Faro. Mochten jullie niet weten wat het is, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Capela_dos_Ossos_(Faro)

Morgen horen jullie hoe dit was. Tot morgen.