Dag 3

31 juli 2018 - Windhoek, Namibië

The day before

Vandaag is de dag dat we onze 4x4 mogen ophalen. 9.30 zijn we bij de Avis en na wat papier werk en uitleg over de auto rijden we om 10.00 weg.
Het is vlakbij de metro supermarkt, een locale supermarkt waar je echt alles kan kopen wat je wilt. Noem het en ze hebben het. Na anderhalf uur shoppen zijn we voorzien van eten voor op de braai van morgen en zijn we ook voorzien van een doosje met verschillende soorten wijn. Gauw terug om zelf in ons guesthouse een salade te maken.

Chillen

Na de lunch zouden we de auto gaan in ruimen, maar vanwege de hitte zijn we toch maar in de zon gaan liggen. Heerlijk weg gedoeselt droomden wij van onze roadtrip. Badend in het zweet werden wij wakker en dachten wij even een lekkere plons in het zwembad te maken. Daar kwamen wij na 10 seconden van terug, toen wij het gevoel hadden op cursus van Wim Hoffs, alias the iceman, te zijn. Jeetje wat was dat koud.

Anthea

Afgelopen oktober hebben wij bij een informatie avond in het van de Valk hotel in Almere kennis gemaakt met Anthea. Anthea was bij ons in Nederland om het bedrijf waar zij voor werkt te promoten. Nadat wij hadden aangegeven naar Namibië te komen was zij direct enthousiast. Zij gaf aan dat wanneer wij in Windhoek zouden zijn wij haar moesten bellen. Al die tijd hebben wij nog contact gehouden en vandaag hadden wij afgesproken iets te gaan eten.

Joe's beerhouse

Ze zeggen dat wanneer je in Namibië ben en je niet bij Joe's beerhouse bent geweest je eigenlijk niet in Namibië bent geweest. Het is een restaurant met plek voor 150/200 mensen, echt wel groot dus. Daar aangekomen stonden we in de rij voor de parkeerplaats. Netjes werden wij door een meneer begeleid naar het laatste plekje op de parkeerplaats.
Bij het naar binnen lopen van Joe's werden onze ogen steeds groter. We wisten niet waar we kijken moesten. Er was zoveel te zien, auto's midden in het restaurant, een vijver met vissen, verschillende soorten dieren, dood dat dan weer wel, hingen aan de muren. Het was gewoon een doolhof. Wij zaten net twee minuten en Anthea kwam samen met haar man bij ons aan tafel zitten. Ik zelf had kudu besteld, één of ander hert achtig dier, Bren had oryx en Chloë een double trouble hamburger. Het was heerlijk.
Tijdens het eten een goed gesprek gehad met Anthea en haar man over Namibië. Na het eten afscheid genomen met de belofte dat we haar weer zien als ze in oktober weer in Nederland is. Tevens voor één ieder die denkt laat je niet inpakken, ze is op jullie geld uit. Ik kan dat direct ontkrachten, ze hebben beide een zeer goed lopende baan hier in Windhoek en hoeven niet op de kleintjes te letten. Het is zelfs zo dat mochten er mensen geintreseerd zijn in Namibië zij voor één ieder korting in de lodges die zij beheerd kan regelen.

Of we go

Nog één nachtje slapen en dan gaat het echt gebeuren. Road trip here we go. Vanaf nu kan ik niet meer garanderen dat ik elke dag wifi heb. Dus wees niet bang als je eventjes niets meer leest.

Wa lalapo

1. Monique:
    31 juli 2018
    Mooie foto's weer en een mooi verhaal!! Heel veel plezier op jullie roadtrip en zoals ik zelfs tegen Steve zeg als hij morgens de deur uit gaat....doe voorzichtig!!!
  2. Sharon:
    Enjoy !
  3. S.de Jong:
    31 juli 2018
    Hahaha heb dat ook een keer gehad witte tenen van de kou door een zwembad in Egypte vergeet dat ook nooit meer ik was nog sneller dan speedy Gonzales 😉
    Oké lieffies hoop toch op goede wifi ! Doe voorzichtig like always👌🏻😎
  4. Heino:
    31 juli 2018
    Prachtig en eindelijk met de 4x4 op pad :)
    Kijk nu al weer uit naar jullie volgende verslag en foto’s, geniet ze en veel plezier!!
  5. Farida:
    31 juli 2018
    Wat leuk om te lezen!!! Veel plezier daar!
  6. Patricia:
    31 juli 2018
    Heel veel plezier met de 4x4, en pas goed op mekaar!
  7. Saskia:
    31 juli 2018
    Heel veel plezier en rij voorzichtig! Lekker hè, die Oryx, maar ze zijn ook wel heel erg mooi .... mixed feelings dus bij mij. Ga heerlijk genieten!
  8. Jenny Rietbergen:
    31 juli 2018
    Rij voorzichtig, veel plezier en genieten.
  9. Sven:
    31 juli 2018
    Het gaat nu echt beginnen! Expeditie Sminia! Tof hoor en inderdaad ook wij sluiten ons aan bij : “rij voorzichtig en veel plezier”! Groeten uit Almere🤟🏽
  10. Els:
    31 juli 2018
    Veel plezier met alles wat jullie gaan zien en beleven!
  11. Aukje:
    31 juli 2018
    Wat maken jullie mooie herinneringen .
    En nu gaat de roadtrip beginnen. Wij wensen jullie heel veel mooie momenten, pas goed op elkaar en GENIET.xxx
  12. Jacqueline Bos:
    31 juli 2018
    Wat leuk om met Anthea te eten en om haar nu in Namibië te ontmoeten. Heel veel plezier op jullie road trip wees voorzichtig. Dikke knuffel van mij 🌞
  13. Astrid:
    31 juli 2018
    Het grote avontuur gaat beginnen!
    Spannend! Veel plezier😘🚙