Dag 9

6 augustus 2018 - Sesriem, Namibië

Wijnkelder

Het klinkt echt dom, maar je verwacht het niet als je op vakantie gaat naar Namibië. Dat je dus elke avond voordat je naar bed gaat moet vragen of ze de kruik even met kokend water willen vullen, omdat je anders het bed niet warm krijgt. Het hielp wel, maar alsnog had ik het gevoel dat ik wakker werd in de wijnkelder.

Korte rit

Vandaag een korte rit voor de boeg, 80 kilometer maar. Vandaag slaan we ons kamp op in desert quiver camp. Dat is ongeveer 5 km vanaf de ingang van het park sossusvlei. Daar waar de wereld beroemde en tevens hoogste rode zandduinen van de wereld staan.
Vanwege de korte rit zijn we vroeg bij Sesriem, daar waar de ingang van Sossusvlei is. We gaan er morgen in dus vandaag slaan we hem over. We hebben tijd zat voordat we mogen inchecken, dus na een grote tankbeurt rijden we nog even door richting het Namib Rand natuur reservaat. Dit is ongeveer 35 kilometer vanaf Sesriem. Onderweg zien we weer allerlei mooie plaatjes en stoppen we om foto's te maken. Dat kan hier gewoon langs de weg. Je moet alleen goed opletten waar de wind vandaan komt, zodat je aan de goede kant staat als er een auto voorbij stuift. Nadat we in het Namib Rand reservaat weer veel orixen en zelfs een jakhals hebben gespot gaan we na ongeveer 15 kilometer weer terug. Zo word een kleine rit van 80 kilometer toch nog wat meer, 180 dus.

Zonder eten

Wij zijn begonnen in Windhoek, daar hebben wij flink wat eten en drinken ingeslagen. Koelbox gekocht met ijs erin. Zo konden we wel even voort. Uiteindelijk hebben we de koelbox tot nu toe twee dagen gebruikt. A, het ijs was gesmolten en B, het eten was op.
Wellicht een beetje naïef, maar wij dachten dat plaatsen zoals Aus wel iets groter zou zijn dan alleen een kerk, tankstation en hotel Bahnhof (ik lieg het niet hé). Nu in Sesriem zijn we dus eigenlijk wel echt een beetje door het eten heen. Gelukkig kunnen we ook hier in quiver camp weer een braai pakket bestellen. Wij bestellen dus 200 gram kipfilet, 200 lamsvlees, 200 beefsteak en 200 gram impala. Dit aangevuld met wat olijven, brood, cowlsla en aardappelsalade dachten wij het wel te redden. Zelf hadden we nog wat chipjes voor erbij en marshmallows voor erna. We zouden dus niet verhongeren. Klokslag 18.37 komt de Picnic aangereden en brengt ons de bestelling. Even tussendoor, alles wat je tijdens je verblijf besteld of koopt reken je pas af bij het uitchecken. Ideaal dus. De braai hadden we vast op gestart dus we konden direct beginnen. Bij het aanpakken van de tasjes viel ons het gewicht al op. Ze waren best zwaar. Uitgepakt bleek het vlees waarschijnlijk afgewogen te zijn met een weegschaal die al 500 gram in de min stond. We hadden natuurlijk al best veel vlees besteld, maar dit was echt te veel. Morgen zitten we dus weer niet zonder eten.

Sterren

Had ik al gezegt dat hier echt veel sterren zijn, ja hé. Nu probeer ik ze dus te fotograferen, maar het lukt niet. Mijn spiegelreflex heeft een sluitertijd van max 30 seconden. Dus daar red ik het niet mee. Vreemd, schiet mij nu te binnen dat ik ook de iso waarde nog kan aanpassen, misschien helpt dat. Morgen weer proberen, maar eerst gaan we de duinen op. Liter water mee en klimmen maar.

Welterusten

1. Aryan:
    Mike,

Zet de sluitertijd op ‘bulb’ en hij blijft open zolang je de ontspanknop ingedrukt houdt.

Afstandbediening is wel een pré :)

Leuke verhalen in ieder geval!
  2. Saskia:
    6 augustus 2018
    De nachten - zeker in het binnenland - zijn koud tijdens de winter. Gelukkig hebben jullie kruikjes en anders met joggingpak en dikke sokken én de kruik met in bed, hahaha! Veel plezier bij de Sossusvlei enne ..... blijf het spoor volgen, zodat je niet vast komt te zitten ;-)
  3. Sharon:
    6 augustus 2018
    Ben benieuwd naar de foto's van de duinen... moet echt spectaculair mooi zijn.
    Veel plezier
  4. Jenny:
    6 augustus 2018
    Wat een prachtige verhalen ben erg benieuwd naar de foto’s. Rij voorzichtig
  5. Patricia:
    6 augustus 2018
    Impala.. hoe zou dat dan smaken? Ik zag het in jullie braai pakket zitten!!

Sterren fotograveren ja dat is echt een kunst hoor.
  6. Astrid:
    6 augustus 2018
    Wat een ontzettende mooie omgeving allemaal!
    Geeft je wel veel rust die natuur! Echt mooi!
    Prachtige foto's ook!
    Ben weer benieuwd naar jullie volgend verslag! Er is alweer 1 week voorbij....snel he
    Heerlijk ook zo bij je eigen huisje eten
    Relax!
  7. Erica brink:
    6 augustus 2018
    Iedere dag een feestje,die verhalen
  8. S.de Jong:
    7 augustus 2018
    Oké jij met jasje de meiden met korte mouwen 🤔🤣
    Picnic ook tistochfantastiess 😋
    80 /180 ach je hebt vakantie dat scheelt😎 xxxXx